söndag 13 maj 2012

Tävlingsmonstret har börjat hitta tillbaka

Det var länge sen jag kände att jag ville tävla. Jag har inte alls varit sugen och det i kombination med att jag är rätt hård mot mig själv så har jag helt enkelt vägrat tävla. Men det har gradvis smygit sig tillbaka och nu har det slagit klorna i mig med full kraft! Jag letar tävlingar överallt och funderar hela tiden på hur jag ska lägga upp min träning för att kunna formtoppa lagom tills att det är dags.

I brist på tävlingar har jag fått för mig att börja springa lopp! Det började med att jag tyckte jag hade så dålig kondition, vilket jag har, och visste att jag verkligen borde ge mig ut i löpspåret igen. Men hur motiverar man sig att göra något man tycker är sjukligt tråkigt?! Jo, man anmäler sig till ett lopp! Sagt och gjort. Blodomloppet var det första att hamna på min lista. Därefter hamnade Tjejmilen i almenackan. Idag anmälde jag mig till iForms lopp också. Haha!

Jag vet inte riktigt hur det vaknade, men mitt tävlingsmonster har slagit till och jag är sjukt glad över det! Skönt att fokusera på träningen när mycket annat går rakt åt helvete =)

Så imorgon börjar jag att springa efter ett schema inför Blodomloppets 5 km som skall klaras av den 7:e juni (jag vet att det är tight om tid, men jag har varit sjuk och skadad...) och snart efter det så börjar laddningen inför iForm som går 11/8 och sen efter det är det bara att ladda för Tjejmilen som smäller till 1/9! Haha! Hur gick det här till?!

Det enda jag har på hjärnan nu är att få tävla. Jag har verkligen saknat det och längtar tills jag kommer igång igen! För er som undrar så blir det endast tävling mot mig själv eftersom jag är världens långsammaste löpare. Men jag är peppad som fan och jag ser det som en tävling. En enorm utmaning att ta mig igenom alla inplanerade löppass för att ta mig runt alla loppen! Så ja, jag ser det som tävling!

Vi får väl se vad som kommer efter det ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar