lördag 19 maj 2012

Idag är jag död...

Vaknade tidigt som fan idag efter några få timmars sömn. Kännde att jag va lite snorig i ena näsborren men kännde mig annars helt ok. Ja, hostig såklart... Förmiddagen gick bra och vid lunch fick jag hostdämpande av syster på jobbet. GUUUD så sköbt det va! Har ju inte haft möjlighet att komma till ett apotek så har ju inte kunnat fixat nåt... Men efter lunch bröt helvetet lös. Huvudvärken var enorm, snoret rann och jag blev helt förstörd i kroppen. Å inte blev det bättre av att det vällde in nya klienter som skulle tas om hand. Ett tag kännde jag att det skulle vara bra mycket enklare om jag bröt ihop och blev hemskickad. Men det gjorde jag ju såklart inte. Vid tvåtiden insåg jag att jag kommer orka jobba imorgon så sjukskrev mig from imorgon. Jobbade med möda klart dagen och sitter nu och väntar på att Herr Feber skall inställa sig. För det kommer han göra, garanterat! Jag som trodde att jag skulle bli frisk tills på måndag! Pannkaka...

Så nu är min plan att lägga mig på soffan och självdö lite och imorgon tänker jag svulla i socker och pizza, gnälla som en riktig mansgris och vägra gå från soffan! Ska ligga och attackmysa med mina katter och tycka synd om mig själv hela dagen ;) Bra plan!

Men nu, självdö...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar