söndag 27 maj 2012

Tagit mig vatten över huvudet?!

Jag vill hela tiden hitta nya saker att sträva mot. Letar hela tiden efter sådant som kan utmana mig. Hela tiden...

Just nu har min vinnarskalle lyckats lura in mig på lite olika lopp. Jag som hatar att springa! Haha! Som ni säkert vet så är det just nu tre lopp som är inbokade

7/6 - Blodomloppet - 5 km
16/8 - iForm - 10 km
1/9 - Tjejmilen - 10 km

Har man tränat då?! Neeej fan! Skador och två envisa förkylningar har satt stopp för det! Strålande... Det är nog tur att det blev fel med anmälan till Blodomloppet! Skulle ju ha kört 10 km men det blev "bara" fem. Så här två veckor innan så känns det rätt skönt! Jag vill inte gå sönder pga att jag inte kunnat hålla igång...

MEN!

Det är ju såklart inte slut där! Nej nej! Fler planer är på gång i huvudet! Förutom att jag tänkte försöka dra igång med tävlingar i boxandets värld i höst (det var för övrigt därifrån alla lopp råkade bli inbokade...) så planerar jag även tjejklassikern till nästa år!!

HUR TÄNKTE JAG NU?!

Jaa, jag vet inte... I denna lilla tjejklassiker ingår alltså:

  • genomföra ett av skidloppen Kristinaloppet 30 km eller Tjejvasan/Kortvasan 30 km
  • cykla Tjejvättern 100 km
  • simma Vansbro Tjejsim 1 km
  • springa Lidingö Tjejlopp 10 km
Jepp... Och allt ska ske under en period på 12 månader. Haha! Jaa, det ska nog gå det också! Eller så kommer jag ge upp dessa tankar efter en sommar i löpspåret! Vi får väl se hur det blir =) Är ju en del saker som måste inhandlas i så fall. Typ en cykel, våtdräkt, skidor osv osv... Får väl se om jag hittat något annat att lägga fokus på när det väl blir dags ;) Om jag nu kör detta så blir det med start nästa år. Tänker ta Tjejvasan sist iaf! Där är det mest utrustning och träning som skall inhandlas. Blir mycket jobb för att finansiera detta! Haha! Nån som känner för att sponsra?! ;)

Min mamma säger alltid att jag vill lite väl mycket, att jag har en tendens att ta mig vatten över huvudet och att när det gäller mig så ska allt ske på en gång! Hon har så jävla rätt. Men det skiter jag i! Man lever bara en gång och det är vissa saker som jag vill ha gjort innan det är min tur att ramla av pinnen som jag hoppar runt på!

Va nu lite tuffa och häng på!!

Måste väl finnas nån mer tjej som vill göra något roligt/galet med mig?! Haha! Nu ska jag googla lite på vad man måste ha för grejer för att ta sig igenom detta vansinne! Nu kör vi! =)

2 kommentarer:

  1. Du kommer klara detta, det är jag säker på:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack =) Ska kämpa tills jag stupar om inte annat! Då kan man alltid säga att man iaf gjorde sitt bästa ^^

      Radera