tisdag 8 maj 2012

Ingen kommer ihåg en fegis...

Med huvudvärk, magsmärtor och allmänn olust åkte jag till klubben idag efter jobbet för att kämpa mig igenom ett sparringpass. Ville inte dra ut på det längre, ville komma igång. Ju närmare klubben jag kom, desto mer taggad blev jag. Kom aldrig i närheten av hur jag vanligtvis känner, men mer pepp än innan jag åkte från jobbet iaf!

Väl där träffade jag Camilla och fick kasta ur mig lite gnäll om dagens händelser som var allt annat än angenäma. (TACK CAMILLA!!) Det började kännas ok. Precis när vi ska gå in kommer jag på att jag glömt mitt tandskydd hemma, igen!! Går ut till receptionen för att köpa ett nytt, igen... Men! Såklaaart så är de slut! Kände att min karma bitit mig i häcken tillräckligt idag och bestämde mig för att det är lika bra att åka hem. Om jag får ett enda slag mot huvudet idag är det GARANTERAT det slaget som kommer göra mig tandlös.

Lite lätt irriterad åker jag hemåt. Lika bra kanske. Har varit så upprörd och besviken idag att jag antingen hade slagit sönder någon eller satt mig i ett hörn och gråtit.

Så! Vad gör man då för att komma tillbaka på fötter igen efter en sådan otroligt ofantastisk dag som denna? Jo! Man drar på lite Ancient Spirits och The Gordon Highlanders, intar ryggläge på vardagsrumsgolvet och tänker ut en ny plan och funderar på nästa steg...

Sagt och gjort! Med en katt på magen låg jag där ett tag och andades. När jag börjat lugna ner mig lite så börjar jag fundera. Rationellt tänkande ska vara bra har jag hört. Kom fram till några olika alternativa planer och tänkte ut ett bra nästa steg! Vad det blev? Planerna behåller jag mig för mig skälv men nästa steg va enkelt. Baka! Kan man inte träna så kan man alltid baka!

Imorgon ska jag släpa bort min cykel till garaget så jag har ett alternativ till löpningen när kroppen inte tillåter, som den så ofta gör... Å ja, såklart tänker jag göra ett nytt försök på FC imorgon ;) Morgondagen kan ju bara bli bättre =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar