onsdag 16 maj 2012

10 FUCKING jävla kilo!!

WOHOOO!!

Nu har jag äntligen lyckats kämpa bort de två sista kilona som legat och lurat så länge! Imorse när jag gick upp va jag ett halvt kilo ifrån 10-kilos gränsen. Vägde mig idag igen när jag kom hem och då låg jag 0.1 kg under!! Haha! Jag struntar i om det är för att jag tappat lite vätska idag inder dagen eller alla andra dumma grejer man kan komma på. För jag är SÅ GLAD!!

Det ska firas med en pizza och cola! Haha! Jaa, det är ju inte slut här, men det har varit en stor grej för mig att först ta mig under 70-kilosgränsen och sen spränga sönder 10-kilosvallen.

Nu är båda de målen avklarade!!

Nu blir nästa anhalt -5 kg till, sen får jag se var det bär ;)

Hade hoppats på att kunna fira med ett pass på FC, men har varit dålig i halsen hela dagen. Märkte det redan igår på boxningen, hostade lite men trodde att det va av ansträgningen. Imorse under intervallpasset kände jag att jag hade det kämpigt med andningen men trodde återigen att det var av ansträgningen. Men på tåger på väg till jobbet kännde jag att jag faktiskt var rätt rivig i halsen och har under dagen utvecklat nån jävligt mystisk hosta. Känns som en rethosta men som samtidigt kommer från botten av mina lungor. Märkligt... Lika bra att stanna hemma idag. Hoppas på att det inte utvecklar sig till nån dum förkylning eller nån långvarig hosta eller nåt. Har ju massor med träning inplanerad!

Imorgon blir det iaf vilodag. Helt och hållet! Ingen löpning, inget gym, inget FC. Bara vila. Och jobba såklart...

För övrigt så har det gått superbra på "nya" avdelningen idag! Den är ju inte ny egentligen. Har bara gått tillbaka dit jag började =) Har saknat den så mycket! Och självklart alla kollegor, ni är så bra! Fick höra idag att det va roligt att jag var tillbaka. "Det är som om du aldrig varit borta!" Tack mina fina!

Nu ska jag svulla pizza och cola! Imorgon börjar kampen med de nya målen och de nya kilona som ska bort =)

"I'll spread my wings, and I'll learn how to fly
I'll do what it takes till I touch the sky
And I'll make a wish, take a chance, make a change
And breakaway"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar