tisdag 17 april 2012

Resultat från dagens OC utbildning...

Ja, så var dagens utbildning klar! Har varit spänd och nervös hela dagen. Gick igenom instuderingsfrågorna på vägen till Sollis och insåg att jag pluggat alldeles för lite! Fan också... Väl där va det först teori som gällde och innan lunch var det teoriprov. Va helt skakis i kroppen och så fort jag vände på pappret så satte jag fart! Fastnade bara på en enda fråga och på resten skrev jag för brinnande livet för att hinna klart i tid! 40 min senare va det över. Känndes sjukt bra! HAde svarat bra och utförligt på allt och nu i efterhand så kan jag bara komma på en enda sak som jag vet att jag missade! Men vi fick såklart inte reda på resultatet direkt...

GIck och åt lunch med mina härliga kollegor, snackade skit och käkade kolhydreter. Det är inte lätt att hålla diet när man går ut och äter... Men åt asiatiskt och åt bara lite ris och massor med wokat kött å grönsaker, så det va ju inte så farligt =)

Väl tillbaka va det dags för det praktiska delen. OC i ögat och sen gå igenom en liten bana innan man fick sanera. Jag fick, såklart, jätteproblem men chansade på var figuranten var någonstans och hoppade på honom trots att jag fick massor i munnen/halsen och näsan. Kunde knappt andas och såg ingenting. Men tydligen så gick det bra, för instruktören som höll mitsarna åt mig sa efteråt att han blev chockad av vilken styrka jag kom drämmandes med *stooolt*

Fick som sagt OC i halva ansiktet och såg tydligen riktigt illa ut ett tag. Tog en bild men då va det mesta borta. Innan kortet tog va jag helt svullen runt ögat och helt knallröd i halva ansiktet.


Efter saneringen. Näsan ser enorm ut, men jag skyller på allt snor som rann ;)




Innan va jag lika röd i halva ansiktet som jag är på hakan på den här bilden...

MEN NU ÄR DET KLART!!

Fick även reda på om jag klarat teorin eller ej... JAAA! Det gjorde jag ju! Fantastiskt! Vet inte hur många rätt/fel jag fick, men det kvittar. GODKÄND på första försöket!! Fan va glad jag är =) Trots att jag fick skriva i 300 km/h och inte hann läsa frågorna ordentligt. Trots min svårighet med text och ord så gick det bra! Jag är så JÄVLA stolt över mig själv!

Gick till Scandic och firade med en öl (fast jag firade med cola, såklart =P) men två underbara kollegor som också klarade kursen galant! Det va skönt att få varva ner lite och snacka skit med så härliga människor =)

Nu är jag äntligen hemma och har firat med kolhydratsmiddag! JAg ansåg att jag är värd det idag! Har fan ingen som helst ågren för en gångs skull! Go me! Dock ser jag fram emot morgondagen med bra mat och träning =) Tar en vilodag från träningen idag, är helt slut och ögat gör fortfarande ont och jag ser rätt suddigt. Fick ju även en allergisk reaktion och fick ju äta kortisontabletter för att kunna andas normalt igen, så det är nog lika bra att stanna hemma och fuska lite idag ^^ Nu tänker jag duscha, mysa med mina katter, fixa med morgondagens mat och sen spela Skyrim! Imorgon är det tillbaka till vardagen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar