onsdag 18 april 2012

En släng av sorg och saknad

Jag mår sjukt mycket bättre idag än för 6 mån sen. Jag har kämpat och övervunnit så otroligt mycket. Jag har sakta men säkert beslutsamt tagit mig tillbaka till livet. Jag har börjat få min vardag att fungera, mina rutiner. Jag har kommit tillbaka till jobbet och jag har gjort enorma framsteg. Jag är stolt över mig själv för vad jag lyckats åstadkomma och jag mår bra!

Men ibland så kommer det plötsligt ett stygn av smärta. Sorgen hugger till i mage, själ ovh hjärta och saknaden blir enorm. Idag fick jag en ordentlig släng av Karen-saknad. Jag skulle öppna en dörr och kom plötsligt att tänka på den gången när jag hade praktik och vi fick lära oss hur man öppnar en dörr på säkraste sättet. Jag hade lite problem, fick inte till det riktigt. Men Karen satte det på första försöket. Vi skrattade båda två när jag gång på gång fick dörren uppslagen mot mig...

Jag tänker ofta ofta på henne, men nu för tiden är det med ett positivt minne kopplat till en positiv energi. Idag var det ett positivt minne, men energin blev så nedslående negativ. Älskade vän... Jag saknar dig så otroligt mycket!! Om jag är ledig på måndag lovar jag att komma ut och hälsa på dig!! Älskar dig min fina ängel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar