torsdag 19 april 2012

Man ska inte planka på min bekostnad...

En rolig sak som hände idag. När jag gick igenom spärrarna i Flempan så märkte jag att det va en människa som gick vääääldigt nära mig. Precis när jag passerat glasdörren så stannade jag till och killen bakom krockade in i mig. Förstod att han försökte planka och hänga på mig genom. Sånt gillar jag INTE! Vände mig om och tittade rakt på en mycket förvånad ung kille som hamnade på andra sidan spärren.
"Ursäkta mig" sa jag hastigt. "Du får nog dra ditt kort igen". Han tittade surt på mig och tittade på klockan. Det va bara en minut kvar tills tåget skulle hå och jag hörde hur det rullade in på perrongen. Jag kunde, som vanligt, inte hålla mig. "Du får nog skynda dig om du ska mot stan, låter som om tåget kommer nu". Vände mig om och sprang på tåget i sista sekund. Kikade ut genom fönstret men såg inte killen. Dörrarna stängdes och tåget åkte. Man ska inte planka på min bekostnad!

Från en sak till en annan. Har funderat på en sak, ska man våga byta till sommardäck eller inte?! Det ska ju komma snö i helgen och då ska jag ut å köra. Borde jag inte få ha mina dubbdäck på då? Om inte så måste jag ju byta däck imorgon också... Vågar man chansa? Säkert dryga böter om man blir stoppad med dubbdäck på, men jag har ju ingen lust att åka av vägen pga att sommardäcken sitter på... Nån som vet om man får åka med dubbdäck om det ska bli snö?!

Har en lååång lista med saker jag skulle gjort idag, som jag just bestämt mig för att korta av! Hade tänkt åka å handla all mat idag och även laga allt, men eftersom jag känner mig som en krockad utter så tänker jag korta ner listan och ta det mesta imorgon! Så idag blir det "bara" tvätt och leta reda på sovsäcken som gäller! Kanske börja packa iordning lite kläder, kanske... Antagligen kommer jag att somna på soffan direkt efter första maskinen är startad, ha ha! Är så sjukt trött och tung i huvudet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar