måndag 16 april 2012

Det känns bra att fylla år!! Bjuder Ingrid på ett recept bara för det ;)

Ja, faktiskt! När man dessutom är omgiven av människor man bryr sig om och som dessutom är äldre än en själv så känns det verkligen inte jobbigt ;) Har hittills varit en riktigt bra dag idag. Är fortfarande tokglad över att jag tagit mig under 70 kg, solen behagade komma fram och värma mig idag, jag har fått massor med uppskattning, jag känner mig rätt lugn med pluggandet och det är ingen som anmärker eller gnäller på att jag planerar att spendera kvällen på klubben idag! Så hur kan jag inte tycka om att fylla år idag?! Fantastiskt!

Har klarat av dagens matlagning också. LCHF-lasagne och mina fina proteinpannkakor står hemma å väntar på att packas in i lådor! Har lovat Ingrid att slänga ut feceptet också, så varsågod!!


Ellens proteinpannkisar

2 ägg
1 äggvita
1 dl mjölk
2 dl grädde
2 dl bakptotein
1/2 stor keso
3 msk fiberhusk
Salt
Ev. Smaksättning

Blanda äggen, mjölken, grädden och fiberhusken. Vispa till en jämn smet. Tillsätt bakproteinet, vispa. Tillsätt keso, salt och eventuellt smaksättningen. Blanda om och låt sedan stå ett tag tills fiberhusken svällt. Smeten blir ganska tjock och skall inte vara rinnig. Jag brukar låta den stå i ca 30 min. Tycker man att den är för tjock kan man späda med mjölk.

Stek med smör på medelhög värme. Använd lite mindre än 1 dl per pannkaka. Det kan vara knepigt att få ut smeten, men jag brukar använda en sked och breda ut den med. Sen när jag vänt en gång så trycker jag ut den så blir det en bra storlek :)

Min fina pannkaka från idag =)


Har även klarat av ett sjuuukt jobbigt pass på FC! Fick kämpa som ett svin men är ändå nöjd med min insats! Jag brukar alltid tvärdö mot slutet... Men idag höll jag hela vägen fram! Sweet! Nu ska jag hem och packa in alla mina matlådor och mellisar och sen äta kolhydrater!!! Är det födelsedag måste man äta kroppkakor, så är det bara =)) Resterande tid av min födelsedagskväll kommet gå åt till att plugga! OC-prov imorgon om någon lyckats missa det...

Grattis till mig och min fantastiskt braiga födelsedag!! Och tack alla för era gratulationer! Speciellt tack till mamma, pappa och Kristian som var de enda som stämde upp i skönsång ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar