söndag 17 juni 2012

Vem är jag?

Satt och samtalade med en gammal kamrat häromdagen om absolut allt och absolut inget. Plötsligt så frågar han, rent spontant, "vem är du egentligen?" Blev lite paff och vi skrattade mest bort frågan. Men jag kunde såklart inte släppa tanken utan har gått och tänkt på det sedan dess. Vem är jag egentligen? Hur kan man sammanfatta sig själv? Tja, kan bara beskriva det så här:

Jag är tjejen som är stolt över att vara Musköbo.
Tjejen som blev mobbad i skolan.
Tjejen som växte upp med nästan bara bröder och killkompisar och således blev ganska grabbig själv.
Tjejen som aldrig skämts för sin familj, oavsett ålder.
Tjejen som älskade hästar.
Tjejen som lekte med kottkor i skogen och älskade scouterna.
Hon som alltid gått i gummistövlar om det regnat, även innan det blev inne.
Hon som flyttade till västkusten som 16-åring för att studera.
Hon som gjorde lumpen mot alla odds.
Hon som blev väktare och aldrig var rädd, för något eller någon.
Hon som hade ett jävla temperament.
Hon som la om hela sitt liv och valde att förändra sig själv för att hon inte tyckte om det hon såg i spegeln.
Tjejen vars favoritmening är " jag kan själv!"
Tjejen som älskar djur.
Tjejen som helst av allt vill rädda hela världen.
Tjejen som lärde sig att älska kampsport.
Tjejen som har svårt att visa känslor men kämpar för att kunna göra det iaf.
Tjejen som har en vinnarskalle utan dess like.
Tjejen som inte bryr sig om vad andra tycker om henne.
Tjejen som slutade dricka alkohol.
Tjejen som kämpar in i det sista.
Tjejen som inte har så många vänner, men skulle gå i döden för de få hon har.
Hon som är en vansinnig perfektionist.
Hon som är galet självkritisk.
Hon som alltid vill mer.
Hon som aldrig är riktigt nöjd.
Hon som är stolt över den resa hon gjort genom livet.
Hon som är stolt över sig själv.

Antar att vi alla är så mycket mer än så. Men om man ska göra en sammanfattning är det nog så jag skulle beskriva mig själv ;)

Allt det jag varit med om är det som format mig till den jag är idag. Allt det jag stått ut med är det som gör mig till just mig själv. Trots att jag spenderade väldigt många år med att vara otroligt arg på så otroligt många hyser jag inga agg mot någon idag. Det betyder inte att det dom gjort är ok, men jag har valt att släppa det och gå vidare. Det finns så mycket mer i livet än att vara arg på människor... Idag är jag stark. Idag är jag stolt. Idag är jag mig själv.

Hur skulle du sammanfatta dig själv? Vet du vem du är?

2 kommentarer:

  1. Du vet en del om dig själv...jag vet inte om jag kan få ihop så många rader om mig själv..trots att jag är ca tre gånger äldre än du...men en och annan mening har vi gemensamt..på gott och ont
    Inga-Lill

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag nog att du kan bara du får tid att fundera lite! Jaa, vi är ju trots allt släkt, så det vore ju konstigt om vi inte hade något gemensamt ;)

      Radera