fredag 8 juni 2012

Dödens gryta och Blodomloppet

Damn vilken dag! Tog en, för mig, lång sovmorgon och gicck inte upp förrän vid nio. Softade runt i lägenheten och städade lite. Sen började Slavid och jag rensa ut det rummet han ska bo i, men vi fick inte så mycket gjort egentligen. Blev mest att jag pekade vad som skulle var och han tänkte fixa det i helgen. Inte mig emot, jag jobbar ju i helgen sp jag slipper det värsta slitet ;)

Vid två tog jag så tåget in mot Blodomloppet ute på Djurgården. Mötte upp Frankie och han hade "koll" hur vi skulle ta oss ut. "En lätt promenad på 20 min från Karlaplan". Jo tjena... När han tog upp kartan ur fickan anade jag hur det skulle gå... Långt över 20 minuter senare stod vi dock ute på Djurgården. Mötte upp en kille till som skulle springa med oss och sen var det bara att fixa det sista innan starten! Hämtade ut min nummerlapp, nr 569, och lämnade in min bag, som för övrigt vägde massor och som jag som sagt släpat tvärs över hela Djurgården... Sen small det till och vi va iväg! Det va sjukt mycket folk och trångt. Smala vägar där det va svårt att komma om och de som skulle köra promenadklassen hade SÅ inte fattat att de skulle starta fem minuter efter oss andra... Så det blev som ett 30 min långt intervall pass! Joggade lite lätt när man hamnade bakom någon som va seg och sen rusa för fullt när man väl kom om för att plocka upp lite tid. Efter 3 km va jag redan helt slut. Hade dessutom kämpat med ett megahåll som slog till typ 700 m efter starten...

Men jag vägrade sänka tempot! Höll samma tempo som den andra snubben och vid vattenstoppet började Frankie sakta efter. Jag siktade ju på att komma runt under 30 min så jag vägrade vänta på honom, så vi två körde på! Till slut såg vi fotostationen (där de läser av tiden) och jag kikade ner på klockan. 29.15. Vi kollade på varandra och sprang allt vad vi hade för att komma in på under 30 min! Sen stannade vi helt trasiga och väntade på Frankie. Jag kollade på min klocka, 29.44. Sweet! Eller ja, ända tills jag hörde någon ropa att det va 200 m kvar till mål.. Haha! Fuuuck! Vi tvingade igång våra trasiga kroppar och spurtade i mål. Klockan stannade på 31.04. Bummer... Well, Frankie kom typ fem minuter senare och var allt annat än glad. Han hade ju kaxat som faaan innan och sagt massor i stil med "Ni kommer bara att se min rygg", och "Jag kommer gråta hela vägen hem om ni kommer före mig" eller "under 30 min, lätt!". Så blev ju alltså inte fallet... Hihi! Ursäkterna haglade tätt kan jag säga!

Vi försökte sedan leta upp en buss hem, men se det gick inte! Blodomloppets egna bussar skeppade ut folk men första bussen tillbaka gick inte förrän 19.10, 1½ h senare. Så det blev till att knata hela vägen tillbaka till karlaplan! Denna gång dock efter gpsen i min telefon, så det gick en aning snabbare. Drog hem till Gustav och tog en snabbdusch för sen va det dags för middag på "Döden i grytan". En GRYM restaurang på Odenplan. Käkade så jag trodde jag skulle gå sönder! "fuskade" med både cola och efterrätt men efter dagens strapatser anser jag att jag var värd det! Haha!

Nu blir det dock lite Game of Thrones och soffhäng! Ledig dag imorgon som skall fyllas upp med mer städning/rensning och shopping =) Sweet...


Ganska fina omgivningar =)
Massa bebisar som struttade runt =)
De tre tappra själarna som faktiskt tog oss till start!
Vi kom in i nummerordning.
1:a = 339
2:a = 569
3:a = 861
Haha!
Fina medaljen =P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar