tisdag 12 juni 2012

Ibland blir man bara helt vansinnig på människor!

Idag blev det sparring på klubben. Mycket välkommet! Dock blev jag så arg i typ tredje ronden att jag höll på att koka över. Körde med en kille som jag aldrig sätt förut. Tog det rätt lugnt eftersom jag kände mig lite ringrostig, men fick in en hel del träffar. Plötsligt blir killen helt galen och går in och kör några stenhårda slag och avslutar med en krok som höll på att sänka mig. Frågar va i helvete hans problem va. Han ansåg tydligen att jag gick på för hårt och säger till mig "det här är sparring, du har inget att bevisa" jag blev så jävla förbannad och jag tänker inte ens skriva alla ord jag sa här. Men kan säga att det är sällan jag klagar i sparringen även om någon går på hårt, men det här va bara löjligt. Det är skillnad på att träffa och att slå hårt...

Vi stod och diskuterade tills tiden va slut och sen vägrade jag att varken prata med honom eller köra fler ronder med honom...

Istället körde jag med de andra sex personerna och fick tillrättaviselse av Gigi om mina slag. Jag vevar mest runt och siktar inte. Får sjukt ofokuserade slag och inte så stor effekt i slagen. Försökte rätta till det men det va lättare sagt än gjort. Måste börja sikta ordentligt när jag slår. Fram tills nu har jag mest kört slag "mot huvudet" och fått som effekt att jag inte alls kan sikta. De går lite som de vill. Bummer...

Så den närmsta tiden måste jag se till att SIKTA mycket mer ordentligt och precist. Får komma på nåt smart sätt att fixa till det på :) Så fort jag fått mitt nya schema så ska jag boka in lite PT-pass också, kan säkert få hjälp med det då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar