söndag 3 juni 2012

Självförtroende, inspiration, mma och utbildning

Herre gud vilken helg! Gick upp halv fyra efter ca tre timmars sömn för att bege mig in till stan och hoppa in i en bil och köra ner till Göteborg. Sagt och gjort. Vi va fyra glada tjejer från klubben som förväntansfulla gasade de 45 milen. Hämtade upp en tjej till, som hade åkt ner tidigare då hon ville passa på att hälsa på sin familj som bor i Lerum. Hämtade upp henne och skyndade oss till den adress vi fått av arrangörerna. Men vi kunde fan inte hitta den! Nummer 29 fanns inte. Vi ringde och fick reda på att vi fått fel adress! Bara att gasa vidare! Lite lätt försenade ramlade vi till sist in på rätt ställe. Vi hade först teori och vi var alla lite lätt förvirrade hur vi skulle räkna poängen. Men till slut fick vi ordning på det och det var dags att provdöma! De behövde då frivilliga som skulle sparras medans de andra skulle döma. Jag anmälde mig som frivillig och kände mig sjukt taggad! Ville ta vara på tillfället. Man blir lite smånervös när man ska bli "dömd" och man kör med nya människor på en annan klubb. Man måste ju öva sig ;) Fick köra mot en tjej som jag krossade på poäng, å få hade jag ändå missat att jag fick köra höga sparkar :) Självförtroendeboost nr 1.

Efter det gled vi runt på stan och jag insåg hur mycket jag verkligen saknat Göteborg... Några gånger per år får jag sån sjuk "hemlängtan" att jag undrar varför jag fortfarande är kvar i den här stan... Nu när jag va där fattar jag ännu mindre vad jag gör i Stockholm... Efter det åkte vi hem till ena tjejens föräldrar där vi skulle bo. Så himla snällt!! De va så himla gulliga!

Imorse vaknade jag upp i ett soligt Göteborg och gästträning hos Gbg mma med Joakim Engberg stod på schemat. Vi fick börja med stående och gick sen vidare till liggande på matta. Det va så sjukt jävla roligt! Jag fick verkligen använda min "bufflighet" och det kändes som om jag hittat hem. Det där var verkligen min grej! Joakim trodde inte på att jag aldrig hade brottats förut och jag fick jättemycket beröm :)) Självförtroendeboost nr 2! Det va rätt roligt att få höra att man gjorde nåt väldigt bra på en gång och att jag snappade upp teknikerna fort när jag själv kände att jag lyckades väldigt bra.

Funderade rätt mycket i bilen på vägen hem och bestämde mig för att testa på mma. Ska kolla upp hur Hiltis sommarträningar ser ut och hoppas på att de passar in i mitt fullsmockade schema! Kommer inte ha möjlighet att ta mig till FC så mycket i sommar iom att deras sommarschema inte passar mitt jobbarna så bra. Två dagar i veckan samt varannan söndag är det jag kommer hinna med. Vore jäkligt trevligt om man kunde kombinera. FC, gym och ev kanske Hilti. Värt att kolla!!

Men nu blir det massa slapp i soffan som gäller! Upp tidigt imorgon för ser hinna till gymet innan jobbet... Har ku en tävling att tänka på ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar