onsdag 13 juni 2012

Konsten att pressa lite till...

Väckarklockan ringer alldeles för tidigt. Kroppen skriker efter vila. Det värker i varenda muskel. Vill inte gå upp. Tänker på hur jobbigt det kommer bli att gå upp och hur skönt det vore att ligga kvar. Tänker på vad psykologiläraren sa en gång i tiden:

"Tanken på att göra uppgiften är jobbigare än att faktiskt göra den"

Sant. Går upp iaf. Ställer mig i duschen, äter lite frukost och packar väskan. Tio i tidigt går jag mot gymet. Jag måste vara helt jävla dum i huvudet... 05.59 kliver jag in genom dörrarna. Det känns lite lättare nu. Bara att sätta fart. Kör nästan hela FF-programmet. Hoppar över rodden, mötte mamma och tappade lite tid. Imorgon...

Halvvägs till jobbet fastnar tåget. En bil har fastnat mellan bommarna och det blir enkelspår. Inser att jag kommer missa anslutande tåg. Fan... Kommer bli sen. Skit samma, finns inget att göra.

Godmorgon världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar