fredag 15 juni 2012

Att våga kämpa vidare

Det är faktiskt inte helt enkelt att alltid försöka sträva framåt. Att alltid försöka bli lite bättre. Ofta ligger människor kvar på sin bekvämlighetsnivå utan att våga pressa sig själv lite till. Att inte våga bli bättre. Jäkligt tråkigt om ni frågar mig... Visst, ibland kan det vara skönt att ligga i sin comfortzone, men många vågar inte kliva ur den. Det kan vara för att det är för jobbigt, fysiskt. Att man inte har viljan att kämpa lite mer. Att ge det där lilla extra. Att våga utvecklas.
Det kan även vara för jobbigt psykiskt. Iaf jag har svårt att hålla frustrationen och ilskan borta. Ibland tar det kål på mig men ibland vinner jag. Och det är de där gångerna som JAG vinner som det är så värt! Värt allt slit, värt alla mentala härdsmältor...

Har inte varit på gymet idag som sagt men körde två pass på FC. Fick ett ypperligt tillfälle att öva mig på att sikta in mina slag! Det gick väl sådär, men det går iaf framåt! Jag tänker iaf på det nu!!

Men nu ska jag vila lite och kika på "Hogfather", verkar mycket lovande =) Lite grönsaksgodis blir det också, bror hade med sig *duuuuktig* Imorgon blir det till att gå upp vid fyra för att jobba lite och på eftermiddagen styr Vita Blixten ut mot Muskö för lite galej! Ska bli roligt =)


Sparring under domarutbildningen i gbg =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar