onsdag 27 juni 2012

Vad motiveras vi av?

Igår när jag va på klubben så frågade Maria mig vad det är som motiverar mig att gå upp så tidigt varje dag bara för att hinna med att träna ett extra pass. Just då kunde jag inte riktigt komma på varför, jag bara gör. Idag när klockan ringde straxt före fem så ekade frågan i huvudet.

Varför gör jag det här?!

Men upp kom jag, det ena benet efter det andra åkte över sänkanten. 20 min senare befann jag mig i spåret.

Jag hade ingen musik idag, glömde min älskade iPod på klubben igår så det blev en massa tankeverksamhet ist =P Funderade återigen på vad det är som motiverar mig att dra mig upp men den här gången kom jag på en del saker, både på kort sikt men även på lång sikt. Radar upp dem utan inbördes ordning:

- Jag är inne i en tävling mot min bror som jag absolut inte vill förlora!
- Jag vill verkligen bli bättre.
- Jag vill sluta förstöra min kropp och vara nöjd över vad jag ser.
- Jag vill gå ner de kilon som så envist etsat sig fast det senaste året.
- Jag vill må bättre, orka mer.
- Jag vill bli bäst ;)

Dessutom så tycker jag att det är rätt SKÖNT att ta mig iväg på morgonen! Jag vaknar till ordentligt och trivs med min insats. Dagen blir alltid lite bättre när jag tränat på morgonen. Jag känner mig duktig och får ett välbehag i kroppen. Ibland så orkar jag inte alls gå upp och känner att jag behöver sova. Vissa gånger som den känslan infaller så ser jag till att sova en timme extra. Man kan inte alltid vara på topp och ibland så behöver kroppen vila ^^

Men nu är det dags för frulle och sen jobbet! Wiiieee!


När man dessutom springer förbi en vattenpöl som ser ut som ett hjärta,
det är då man vet att man är rätt ute ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar