tisdag 31 juli 2012

Definitionen av vardagsmotion?!

Alla "träningsgurus" pratar mycket om just vardagsmotion. Nu undrar jag, vad är egentligen definitionen av vardagsmotion?! Seriöst! "Gå istället för att ta bussen" Jo men eller hur! Jag har nästan tre mil till jobbet... "Gå av en station tidigare" Ok, det kan jag köpa, men fatta hur tidigt man måste åka för att hinna det! Jag åker pendeltåg och det är nästan 5km mellan sista och näst sista stationen... Det känns lite som om man behöver "bo på rätt ställe" för att kunna ta vara på den sk vardagsmotionen... Typ inne i stan där det är tätt mellan hållplatserna. Eller? Räknas mina promenader till o från klubben som vardagsmotion? Å ska det i så fall räcka?! Hur långt ska man gå/cykla för att det ska räknas?vIbland känns det lite luddigt om vad som räknas och inte.

Om man sen cyklar sina tre mil till jobbet, vilket jag planerar att göra när min cykel är ok igen, räknas det då som vardagsmotion eller som ett eget träningspass?! Cykla tre mil liksom...

Å nej, jag tycker inte att det här är onödigt att lägga energi på... Jag vill mer veta för att jag är nyfiken på hur man ställer sig till uttrycket. Så berätta nu vad ni tycker!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar