onsdag 1 augusti 2012

Att gå ur sin bekvämlighetszon...

Har kommit igång rätt bra med löpningen nu! Tycker fortfarande att det är sjukt tråkigt, men inte riktigt lika tråkigt som förr! Det är inte alls lika svårt att ge sig ut och springa, trots att jag tycker att det är sjukt tråkigt när jag väl springer...

Men iaf! Idag hade jag planerat 5 km lugn distans, men bestämde mig när jag väl kommit ut att slå på stort och göra min första snabbdistans! Lite kortare, mycket snabbare! Jag vet att det tar en långt utanför ens bekvämlighetszon och att det blir mycket jobbigare att hålla ett så pass högt tempo i 2 km. Men jag gav mig fan på det och körde på! Plötsligt inser jag att jag snart skulle vända (ja, jag vet precis var 1 km markeringen sitter...) och ökade lite till! Sen va det bara 1km kvar å då är det ju bara att köra på! Haha!

Mjölksyran slog till mot slutet men körde på hela vägen. Riktigt stolt! Nu är det dags att planera löppassen på allvar! Jag måste bli bättre, snabbare. Och då gäller det bara att öka.

Kommer bli minst tre pass i veckan. En långdistans, en snabbdistans och ett intervallpass. Check på den =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar