tisdag 3 juli 2012

Resultatet från teoriprovet...

Gick upp klockan sex imorse för att försöka mig på att klara av teoriprovet till mitt MC-kort. Hade knappt pluggat eftersom jag slarvat bort mina böcker. Satt i halv panik igår kväll och gick igenom frågorna på datorn men hade inte direkt hoppet uppe...

Det fortsatte inte bättre när jag gick upp imorse. Ingen frulle hade jag och när jag kom till tåget insåg jag att jag gått ifrån mitt åkkort. Va bar att köpa en sms biljett för 54 (!!) spänn. Vidare blev tåget försenat och jag hade inte jättelång tid på mig att hitta rätt. Väl inne i stan gick jag FETT vilse och höll på att missa min tid. Fick slänga mig in i en fotoautomat och sen hastigt skriva på pappret. Jag kommer vara SJUKT snygg på mitt kort om jag klarar körkortet inom ett år! Haha!

Iaf så hoppade jag in bakom en dator i sista sekunden. Fördelen med att vara säker på att misslyckas är att jag knappt kände någon nervositet alls. Lite lätt pirr i magen, jämfört med mina kaskadkräkningar när jag skulle skriva för B-kortet. Startade och gick lugnt igenom alla frågor. Hade markerat en hel del i slutet men det kändes ändå helt ok. En strimma av hopp tändes och visst fan stod tiden stilla de selunderna som det tog för datorn att räkna ut och visa resultatet!!

När en GRÖN text med ordet GODKÄND visades på skärmen höll jag på att trilla av stolen! Skämtar ni eller?! Ha ha! Sjukt nöjd gick jag igenom de frågor jag hade haft fel på och gick sedan glatt fram till tjejen som övervakade oss. Tog stolt emot pappret med resultatet på och gick sedan ut i solen och njöt!

Ringde och väckte min bror för att få skryta lite. Pappa stod som nummer två i ringlistan och direkt efter det mamma. Skickade ett mms till Alex där resultatet syntes och ska snart skicka några till!

SÅ! Poängen va inte de bästa, där är jag inte helt nöjd. Men resultatet kunde inte varit bättre :)) Nu ska jag hem å ringa körskolan så jag kan köra mer lektioner och sen boka uppkörning så att jag kan få slippa skämsvästen snart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar