torsdag 5 juli 2012

Överfallen i löparspåret!

Gav mig ut i spåret efter en månads upphåll. Visste att det skulle bli tungt men det är bara att bita ihop och köra. Hade planerat att köra två varv och därmed klara av en mil. Det började bra...

Efter ca 2 km så möter jag en man och en kvinna som kommer gåendes i motsatt riktning. Kryssade över vägen ett par gånger för att inte kollidera men de gjorde samma sak. Precis när jag skulle passera dem så började mannen plötsligt gallskrika och kastade sig mot mig. Hjärtat hoppade ur bröstet på mig och jag kastade mig bakåt. Självklart så backade jag på en rot så att jag snubblade och föll raklång. Mannen stannade och började gny och kvinnan talade lugnande till honom. Jag fattade först ingenting och visste inte riktigt vad jag skulle göra.

Kvinnan kom dock snabbt fram till mig och hjälpte mig upp på fötter igen. Jag var ganska arg just då och tänkte bara på att skälla ut mannen. I samma sekund som mitt utbrott var på väg ur mig så ser jag att mannen har någon sorts skada, troligtvis en hjärnskada. Kvinnan ursäktar sig och säger att han är rädd för människor som springer i skogen. Jag blev helt paff. Va tusan svarar man på nåt sånt?!

Jag kan verkligen förstå att man vill passa på att vara ute i skogen när det är så varmt och skönt, men samtidigt kan jag väl inte säga att jag tycker att det är ok att ta sig en promenad i ett löparspår om man går med en människa som attackerar människor han är rädd för, speciellt om han är rädd för löpare...

Ja ja, det gick iaf bra för alla inblandade! Jag fortsatte min runda och vek in på en slinga jag aldrig sprungit förut. Planen var som sagt att ta mig runt en mil, men h-vete va den nya slingan va jobbig! Den slingan jag brukar springa, som är ca 5 km, är ju helt "platt". Den nya jag hittade var 5 km terräng och den va allt annat än flack! Jisses! Massor med backar, både branta och långa och rötter tamig tusan överallt! När jag ÄNTLIGEN kom till slutet va jag HELT slut! Kollade på min Runkeeper och såg att jag bara tagit mig 5.3 km! Haha! Ok, jag va bra tung i kroppen redan innan, det är megamycket pollen ute så min andning va ansträngd redan innan och jag har inte sprungit på länge, MEN ÄNDÅ!

Måste springa den slingan oftare, helt klart! Gillar inte när jag känner mig besegrad av saker, typ backar, löpslingor, trappor osv ;) Som "straff" så avslutade jag med 50 "armhävningar" mot en bom, haha!

Men nu ska jag ta mig en dusch och sen städa lite innan det är dags för FC! Go go go!!


I love you my friend, but you have to leave now ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar