tisdag 17 juli 2012

Skönt att vara nolla(d)

Ibland är det skönt att vara hjärndöd. När man inser att det enda man tänker på är hur man ska lägga upp träningen, hur man ska planera in all mat och när nästa tävling går eller när man funderar på om det är friskt att göra näst intill bad som helst för att vinna, då och endast då kan jag verkligen ifrågasätta min brist på intelligens. Jepp... Men samtidigt kan det vara rätt skönt. Att inte göra av med energi på att tänka på typ "hur ska jag göra för att få ihop ekonomin för att jag sprungit på krogen för ofta" eller att ständigt tänka på den trasiga bilen, de krävande ungarna, den gnälliga respektive osv osv.

Träning. Kost. Tävling.

Nothing else... Mitt största bekymmer just nu är var jag ska hitta en fotoautomat, hur jag ska få igång min scanner och varför jag inte kan lista ut hur jag bifogar en "kvittofil" till ansökan om nytt tävlingskort. Jämfört med många andras problem och bekymmer så känns det helt ok! Det är helt enkelt rätt skönt att vara lite lätt dum i huvudet!

Idag blir det iaf vila från träningen! Foten och knät är bättre, så vilar dem helt idag så kan jag säkert träna imorgon! Funderar på om man ska ta en promenad ikväll om jag hinner, måste passa på när det inte är 20 grader kallt och bäckmörkt ute när man kommer hem på kvällarna =P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar