söndag 29 juli 2012

Mitt projekt går framåt i rasande fart!!

Jag är så jävla duktig! Jag har ju fått för mig att jag ska "renovera" min cykel samt uppdatera den lite så den blir cyklingsbar och lite till =) Till saken hör att jag ALDRIG skruvat en enda skruv på en cykel! Jag struntade tom i att montera på stödet när jag köpte den eftersom jag inte fattade hur det skulle sitta...

Nu har jag iaf skruvat och pillat en hel del och har nu lyckats med följande:
1. Monterat bort fram och bakhjulen.
2. Monterat av fram och bakbromsklossarna.
3. Krängt av fram och bakdäcken.
4. Lyckats montera tillbaka de nya bromsklossarna både fram och bak!
5. Fått på nya fälggummin fram och bak (Tills alldeles nyss visste jag inte ens vad det va för något...)
6. Fått på ett superdäck fram, Continental Raceking.


Det mesta som ska av är av =)
Nya bromsklossar fram =))

Det nya superdäcker =)))

Det förbannade aslåset som hindrat mig att cykla de senaste tre åren!
Sågade av skiten men en bågfil till slut!


Nya bromsklossar bak, innan justeringen. Därför de är lite snea =P

Jag är ganska stolt över mig själv kan jag säga! Har lite grejer kvar att göra, men det artar sig! Det som behövs göras nu är följande:

1. Nytt däck bak
2. Göra rent och smörja kedjan.
3. Få allt att sitta fast ordentligt!

När allt det är fixat så ska jag provcykla den lite =) Är ganska säker på att jag behöver justera växlarna också, men det tänkte jag att Harrys cykel o verkstad här i VH ska få äran att göra ;) Kommer nog lämna in den på service så han kan justera det som eventuellt sitter snett också. Vill gärna att allt sitter bra och fungerar innan jag börjar ge mig ut på några längre vändor =P Men snaaaart så blir det cykla av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar