onsdag 25 juli 2012

När polletten ÄNTLIGEN trillar ner!

Hade PT-pass igår igen, andra med Alex. Teknikerna är lika dåliga som vanligt men tankarna va inte lika dåliga som vanligt! Jag blir fortfarande fantastiskt frustrerad och arg när det inte går, men den här gången kunde jag ta till mig kritiken på ett annat sätt. Det kändes inte alls lika jobbigt att höra alla fel man gör utan jäkligt bra. Det blir mer konkret vad det är jag behöver förbättra helt enkelt.

Den här gången filmade jag också större delen av passet. Satt och kollade igenom allt hemma sen och fick en "aha" upplevelse angående många saker. Jag hör hela tiden vad jag gör för fel, men jag fattar inte helt problemet. Eller så fattar jag problemet men vet inte varför det är ett problem... Nu fick jag se själv och blev nästan generad hur tydligt dessa fel var.

Måste verkligen jobba med boxningen, no suprise där. In med armbågarna i de raka slagen, kroka tightare samt synka slag och fotarbete bättre. Till att börja med ;)

Känns rätt skönt att polletten äntligen trillat ner! Det tog sin tid ;) Nu är det bara nöta tills nästa PT-pass och filma mer!!

Nu blir det till att jobba lite!

3 kommentarer:

  1. Men fy vilken dryg människa!! Blir supernyfiken på vem det var... du får berätta när vi ses nästa gång ;) men jag fattar att du blev förbannad!!

    SvaraRadera
  2. oj kommenterade fel inlägg haha, menade att kommentera det om sparringen! :P

    SvaraRadera
  3. Haha! Första jag tänkte va typ "E hon knäpp?! Är väl inte drygt att komentera någons fel när man har ett PT-pass..." Men ok, nu fattar jag ^^ Jaa, det va så sjukt onödigt! Ska skvallra sen, lovar!

    SvaraRadera