onsdag 4 juli 2012

Gårdagens sparring

Tog mig till FC igår, trots att jag hade en hel pizza nyss nedtryckt i magen. Haha! Men det gick bra ändå =) Märkte att jag kunde slappna av lite när jag körde med vissa personer som jag normalt brukar vara halvt livrädd att köra mot. Å det går lite bättre med boxningen nu iaf =) Måste hela tiden tänka på mina banor och att ta tillbaka händerna till huvudet, men det bööörjar att gå per automatik! Måste även tänka på att dra in armbågarna när jag slår och att inte droppa ner vänster handen hela tiden. Mycket att tänke på men det börjar gå bättre =)

Dock så är det lite frustrerande när jag inte träffar lika ofta som jag brukar, så emellanåt så lägger jag in masso ,ed sparkar för att få upp självförtroendet lite =P Igår testade jag även en wheelkick i sparringen, första gången jag gör det. Har alltid tyckt att jag är så dålig på dem, men igår så "skuggsparkade" vi innan och jag testade att göra den å den flöt på bra. Så slängde in den mitt i min spark-frekvens och fick in den! Den blev alldeles för låg och jag ramlade på häcken, men det va det värt ;)

Idag är det städdag! Har ett kök att rensa upp efter gårdagens bravader. Testade ju ny icing igår, det blev kasst. Men kakorna va goda =) I eftermiddag är det dags för PT-pass med Alex, sen får jag se hur pigg jag är efter det =P Hoppas på att orka med ett avancerat pass efter men är inte helt säker på att jag orkar. Brukar vara ganska slut efter hans pass, haha! Eventuellt så åker jag till gymet och kör ett av deras nya "boot-camp-pass". Har fått det rekomenderat så måste ju testa någon gång!

Nu blir det Biggest Looser och sen stäääda! Å tvätta =)

Våga älska Fight Club!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar