måndag 14 januari 2013

Vafan hände?!

Jag vaknade en dag och insåg att jag va tjock. Jag bestämde mig för att göra nåt åt det och har nu gått ner 15 kg. Idag vaknade jag upp å insåg att jag blivit en tjejig tjej... Hur gick det till liksom?! Är det nåt man också ska göra nåt åt?! Haha! Längtar till sommaren så att man kan gå i högklackat utan att stuka fötterna, har köpt klänningar, handväskor och skor som inte är sneakers. Jag har börjat använda mina mysisar allt mindre och saknar dem inte ens! Surfar runt på sidor och ojar mig över att jag inte har pengar nog för att köpa alla fiiiina kläder, skor o dyl.

HALLÅ! Sen när blev jag sån?!

Håller stenhårt fast vid min fighting, där känner jag mig aldrig så värst "tjejig" och jag kan ju alltid jämföra mig med tjejena där så känner jag mig safe igen... Haha! Missförstå mig rätt nu bara. Mina fightingtjejer är världens bästa och är superfina, men vi har aldrig varit särskilt lika. Medans dom pratat smink och kläder har jag gäspat och dött av uttråkning.

Tröstar mig med att jag fortfarande älskar skogen, landet och att bli skitig. Älskar snabba bilar, fighting, nördar och monster trucks. Klänger mig kvar vid lite grabbiga saker och anser ändå att jag inte är värst tjejig. Funderar även på om jag verkligen tycker att det är en dålig sak att jag vid 28 års ålder äntligen insett att jag också kan vara tjej. Jag har ju alltid blivit sedd som "en av grabbarna" och kanske alltid levt efter det också. Inte för att jag har vantlivts, verkligen inte. Men ändå...

Jag får väl göra som jag gjorde när jag insåg att jag blivit tjock. Låta det smälta lite och se vad jag ska göra åt saken. Får väl balansera det hela med min "ölutbildning". Inbillar mig att ölnörderi inte är så tjejigt ;) Men bara att skriva ett blogginlägg om detta varnar ju för en överdriven tjejighet... Haha! Whatever. Snart semester ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar