torsdag 10 januari 2013

Ångest innan jag ens åkt iväg...

Det är några saker som oroar mig så här 19 dagar innan take off. En del saker som ger mig lite ångest. Det som oroar mig är, såklart, ryggen. Ska in till Victor imorgon men är orolig att det inte kommer ge med sig innan jag åker. Jag är mycket bättre nu och är uppe och rör mig nästintill obehindrat. Jag har börjat träna och kämpar på. Det jag har svårt för är att sitta längre stunder. Och ligga still länge. Det börjar liksom krampa och smärtar i hela ryggen. Sitter jag för länge så börjar det stråla av innerlig smärta längst ryggraden upp mot nacken, vilket resluterar i nackont och löjlig huvudvärk. Pratade med Victor idag och han va helt klart bekymrad. Vilket aldrig är bra =( Men men, har iaf tid imorgon och får hålla tummarna att han kan laga mig lite!

Ångesten ligger dock på andra områden. Allt som ska fixas innan jag åker. Alla papper till banken som fortfarande inte är klara. Å jag vet inte hur jag ska ta mig till Arlanda när det väl är dags. Pendeltågen går liksom inte den tiden på dygnet... Taxi kostar nästan 2000 och nattbussen är jag inte så sugen på =( Funderar på om jag ska ragga upp en säng hos någon sista natten i Sverige. Nån som bor nära en tunnelbana eller på andra sidan stan så jag kan ta en flygtaxi! Känner jag nån sån snäll själ?! Sen börjar "måste-åka-hem-ångesten" pocka i hjärnan redan =( Ja, jag veeeet, jag har inte ens kommit dit ännu! Men när man vet vad man kommer hem till är det inte så roligt... Massa bankmöten, obetalda räkningar, alla vardagsrutiner, jobbet... Bara tråkiga saker! Å det värsta av allt, INGEN SÄNG! Jag kommer få sova första natten tillbaka i Sverige med en filt och några soffkuddar på soffan >_< Inte helt hett...

Å andra sidan så kommer jag ju hem till en ruggigt ny start i livet. Jag har egentligen ingenting att komma hem till, så det finns två alternativ. Antingen att jag inte KOMMER hem igen (vilket det lutar åt allra mest!!) eller så får jag hitta på ett nytt liv när jag kommer hem igen. Göra om från ruta ett och göra det bättre än sist. Letar frenetiskt efter positiva saker att hänga fast vid. Försöker oftast att inte tänka på det, och jag vet att det kommer falna bort så fort jag kommer till Thailand. Men det kommer ju att komma tillbaka såklart. Så försöker reda ut trasslet medan jag fortfarande är kvar i kalla tråkiga Sverige, så det är klart sen =P Funderar starkt på att lämna mitt Stockholms-tråkiga liv och börja om någon annanstans. Behöver ju inte vara så långt! Gbg e fint ;)

Äh, det löser sig! Nu ska jag åka in till ambassaden och hämta upp mitt visum =)) Yay to me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar