söndag 27 januari 2013

Tjurig, sur å lättirriterad...

Uttråkad, lättretlig, rastlös, surig och tjurig... Varför? För att tiden går alldeles för långsamt å jag har NOLL att göra! Seriöst va hemskt! Tycker jag har väntat tillräckligt nu... Om jag åtminstone fick hoppa över EN dag! But nooo... Två satlånga dagar ligger framför mig. Jag ser fram emot resan av så många anledningar. Så. Många. Just nu går jag bara och irriterar mig på allt här hemma. Allt kommet vara annorlunda hemma när jag kommer hem igen å jag längtar så VANSINNIGT mycket efter den förändringen! Men för tillfället så kan jag inget göra. Allt står i högar å det är aktivitet i varenda rum. Går inte att komma undan någonstans. I datarummet har bror ockuperat sig sen en vecka tillbaka. Hög musik som jag inte uppskattar alls och inga höronlurar. I vardagsrummet är det världens sämsta tv-program på med hög volym samt att det konstant plinkas på gitarr-jävlarna. Inte en lugn stund någonstans... Ingen ro. Inte nåt. Sura miner och tjafs och tjat. Känner mig som en utsliten 7-barns morsa just nu. Stackars dem... Å samtidigt så ska man vara så jäkla uppåt för att man snart ska få åka på semester. Hur uppåt orkar man vara när man bara får städa, diska å tvätta efter andra precis innan semestern?! Inte alls kan jag säga... Vill ha rent å städat när jag åker. Vill ha rent å städat när jag kommer hem. Hopplöst. Idag fick jag tom ett utbrott över nåt som inte kommer försvinna den närmsta månaden. Tog kort på hur det ser ut när A varit här i fem minuter. Orka...

Tisdag kväll. DÅ kommer jag vara uppåt! Överentusiastisk. Nu? Pfft...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar