söndag 5 maj 2013

Våga älska oss själva!

Ibland kan jag känna att jag inte riktigt gillar att jag är så grabbig som jag är. Speciellt när man hamnar i en period när folk ofta påpekar detta. Ibland kan jag önska att jag är mer tjej än vad jag är. Jag kan tom ibland komma i konflikt med mig själv pga detta. Sjukt, jag vet. Speciellt med tanke på att jag är nöjd med mig själv och är stolt över den människan jag blivit. Men ibland så gör det ont när folk ska berätta för mig hur inte tjejig jag är. Jag kan ibland tänka att det kommer bli väldigt svårt för mig att hitta någon som kan orka med min "icke-kvinnliga" sida. Jag har fått lära mig att alla (läs: ytterst få av de jag har träffat) helt enkelt inte har lust att presentera en sån tjej som jag är. Tjejer ska inte vara så. Vi kan få gilla kampsport. Vi kan få gilla motorcyklar. Men inte för mycket. Den tiden vi inte spenderar med att slåss och åka hoj ska vi gå omkring å prata nagellack, shopping och barn. Vi ska hålla oss inom ramarna av den stereotypa tjejen. Vi ska helst vara blonda å rätt korkade också. Nej, alla är inte så, jag vet. Det här är utifrån mina erfarenheter och statistiken i mitt eget liv...

Men sen kommer dagar som igår. Dagar då jag inser att det är FETT värt att vara mig själv. Som igår. När jag kom tillbaka från garaget med syrrans sporthoj och va så upprymd och glad efter dagens tur så inser jag att det är absolut bäst att jag är som jag är, det är då jag är som bäst. Jag älskar min fighting. Jag älskar min motorcykel. Jag älskar allt jag gör. Grabbig eller ej så tillåter jag mig själv att vara den jag är och göra saker som jag älskar och som jag mår bra av. Det är värt allt för mig. Om andra inte gillar det så är det helt enkelt deras problem. Inte mitt. Jag tänker fortsätta att tillåta mig själv att må bra. Våga älska allt! Oavsett hur andra människor tycks uppfatta dig. Vi är den bästa människan vi kan bli endast när vi är de vi är ämnade att vara. Oss själva.



Våga älska fighting!



Våga älska motorsport!

Så nu tänker jag fortsätta vara den jag är. Tjejen som älskar Thaiboxning och träning. Tjejen som älskar att pressa sig tills hon kräks. Tjejen som älskar att bygga muskler. Tjejen som älskar att glida runt på sin Honda. Tjejen som älskar att accelerera och åka fort. Tjejen som alltid "kan själv" (ja, även när hon egentligen inte kan det...) Den tjejen som jag är helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar