söndag 19 maj 2013

Jag vet att vissa gärna hackar på mitt upplägg

För första gången på vääääldigt länge så väger jag lite lite inför kommande event. 61 kg. Hade väl varit bra om jag vägde lite mer då matchen om 2 veckor går i -64. Så har jobbat på att gå upp nåt kilo utan att äta massa kolhydrater. Det gick inte så bra. Så den här veckan har jag tryckt i mig kolhydrater och jag har även ätit socker ibland när suget kommit över mig. Och visst, jag har gått upp lite. Vägde in mig på 63,5 kg imorse. Men ärligt talat så har jag mått skit. Igår kraschade magen fullständigt och den har varit svullen hela veckan. Jag har känt mig tung och jäst och rätt däven i kroppen. Väldigt klumpig helt enkelt. Jag har mått illa och haft sura uppstötningar. Träningen har gått sådär och jag orkar inte lika mycket utan att må dåligt.

Så. Fett. Ovärt.

Så igår bestämde jag mig att strunta i matchvikten! Om hon kommer väga fem kilo mer än mig så får hon göra det. Jag är helt säker på att den lilla viktskillnaden inte kommer vara ett problem. Men det kommer att bli ett problem om jag mår dåligt pga att jag ätit massa kolhydrater och socker. Så jag tänker gå tillbaka till minimalt med kolhydrater och obefintligt med socker. Går tillbaka till det som får min kropp att må bra. Och kolhydrater och socker ingår INTE i den kosthållningen! Istället tänker jag fortsätta leta inspiration till bra mat, fortsätta laga min egen specialmat och fortsätta utforska den sockerfria bakningen.


För i ärlighetens namn är det min hälsa
och mitt välbefinnande som kommer
i första hand. Inte någon matchvikt!
 
 
Jag vet att det är många som anser att det sättet jag valt att lägga upp min kost på inte är bra. Jag vet att det är många som anser att min träningsmängd är för stor. Jag vet att det är många som stör sig på hur jag valt att lägga upp mitt liv. Jag vet att det inte är alla som ser vinsten jag anser att jag får av mitt upplägg. Å det är helt ok. Heeelt ok. Ärligt, ni får tycka det! Men sluta hacka på oss som inte väljer den vägen ni valt. Vi är alla olika och mår bra av olika saker. Alla funkar inte så som jag gör. Helt rätt. Men tänk på att alla funkar inte så som just DU gör heller!
 
 
Just nu ser jag fram emot att gå tillbaka till mitt kostupplägg. Ser fram emot att få min kropp i balans igen. Ser fram emot att kunna träna inför matchen utan att må dåligt. Så dagens plan kunde inte kommit mer lägligt! Att träffa andra människor med samma intresse för kost och träning i en period när inte så många andra förstår känns SÅ skönt! Jag är lite less på att få höra massa gliringar om hur dum i huvudet jag är som håller på som jag gör. Jag är less på att höra att jag blivit för smal. Jag blir faktiskt lite ledsen när folk i min närhet hackar på det livet jag valt att leva. Varför kan ni inte förstå att det är det här jag mår bra av?! Varför kan det inte få vara ok? När jag vägde 81 kg så mådde jag dåligt både fysiskt och psykiskt. Nu, 20 kg lättare, mår jag så fantastiskt bra (både fysiskt och psykiskt) och att vissa inte kan unna mig det grämer mig lite. Jag får, jag vill och jag kan. Alltså så gör jag.


Backträning i Hammarbybacken 18/5-2013

2 kommentarer:

  1. Du är grym hjärtat! Fortsätt med det som DU mår bra av, och skit i alla andra! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack =) Ja men precis, det är ju så man måste få göra! Synd bara att folk är... Som folk är ;)

      Radera