måndag 20 maj 2013

Tvingar mig till en paus bland alla "måsten"

Gud jag är så trött! Allt går i ett just nu. Den ena aktiviteten avlöser den andra. Svårt att hitta andrum ibland. Upp tidigt på morgonen för att hinna med en löprunda och sen går dagen som sagt i ett tills sen kväll när jag e färdig med all träning. Visst älskar jag det livet jag lever. Jag älskar min träning, mitt jobb, mina åtaganden osv, men ibland känns det lite övermäktigt. Och just som jag tror att jag hittat ett hål i mitt schema hinner jag precis tänka "gud så skönt, jag ska nog sova en stund" så kommer det upp något annat som jag måste göra. Enda gången jag känner att jag kan slappna av och bara vara är under morgonturerna i löpspåret. Gick upp imorse och längtade ut som aldrig förr! Jag gör något så allt annat kan ligga på hög ett tag till och jag kan slappna av och njuta fullständigt. Så fort jag kommer hem igen så drar cirkusen igång igen. Ofta så vill jag inte att det ska ta slut!

Idag va det körskolan som stod på schemat. Nästan tre frustrerande timmar svettades jag på banan och även om det går framåt så hatar jag att det inte blir perfekt på en gång... Som vanligt ;) Kom hem och tillät mig att gråta en skvätt (allt känns bättre efter man fått gråta lite =P ) och avnjöt sedan min hemgjorda kebab, som för övrigt blev asgod. Trots alldeles för lång tid i ugnen ;) Ser fram emot nästa portion! När jag inser att jag hade lite tid över om jag bara ignorerar att det, som vanligt, är kaos hemma så får jag ett mail om att mitt paket kommit. Jaha, bara att dra på sig skorna och åka... Ingen vila här inte! Får lite dåligt samvete när jag inte tar tag i kaoset här hemma dock. Men jag har lovat mig själv att ändra mitt livsschema så jag tvingade mig att sitta ner och kolla på ett avsnitt av min serie. Jag får helt enkelt ta disken sen. Och tvätten kan vänta. Och vardagsrummet har jag slutat använda då min bror inte är världens mest renligaste människa och just nu bor där medans hans rum renoveras. All denna inre stress... Så just nu växlar jag mellan att bli vansinnig över all skit som ligger överallt till att blunda för allt och gömma mig i sovrummet. Jaja, man måste ju börja någonstans. Rom byggdes inte över en natt heter det väl?!

Till nåt roligare! Om knappa 2 veckor är det ju som sagt dags för min efterlängtade match! Jag behöver dock hitta någon som kan fläta mitt hår då jag anser att det är SÅÅÅ värt att slippa allt hår i ansiktet. Hittar dock INGEN salong som gör det under 600 kr å jag vete tusan om jag tycker att det är värt pengarna... SÅ! Är det någon där ute som vet hur man gör hållbara flätor som kan tänka sig att avsätta lite tid säg fredag nästa vecka? Gäller max 9 flätor... Vore väldans snällt =)

Men nu e det dags att åka å hämta ut paket! Fick just mail om att min beställning från Fitnessguru anlänt å jag är väldigt förväntansfull! Efter det är det bara att försöka ta sig i kragen och åka till klubben för att bränna av ett pass där. Sent hem och sent isäng men det får det vara värt! Jag får ta nån dag ledigt om 2 veckor ist ;) Imorgon är det upp tidigt som gäller för att hinna med lite själavård (läs löpning) innan det är dags att ta sig till Solna för en träff med massa skyddsombud! Sen träning... Som sagt, det går i ett just nu ;) Giv mig styrka!



Orkar inte!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar