måndag 6 maj 2013

Dietstart! Nån som vill följa med?!

Jepp! Eftersom jag tappade en del efter att jag kom hem från Thailand och därför hamnade lite lågt i vikt inför min match den 1/6, så har jag haft några veckor med rätt mycket kolhydrater i kosten och passat på att trycka in en hel del gympass på schemat. Har inte vägt mig på en vecka men känner att jag svullnat upp rejält. Hoppas nu bara att jag byggt lite muskler, för nu drar dietandet igång! Nästan 4 veckor blir första etappen. 6/5-1/6 blir alltså del ett. Den 2/6 så blir det en äkta svullardag kan jag säga! Haha! Efter det så blir det etapp 2 med dietandet. 3/6-1/7, alltså ytterligare fyra veckors dietande. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Jag är less på att vara stor!

För er som lyckats missa det (kan jag väl knappast tro att nån har gjort dock) så har jag hittills gått ner 17 kg och blivit av med 12 cm runt magen. Svårt att fatta ibland! Det har gått långsamt, men det har gått =) Nu är det dags att sluta titta på vågen och gå över till andra mätningar ;) Får snart reda på vad min fettprocent ligger på samt hur min muskelmassa ser ut. Ska bli väldigt intressant! Lite skrämmande också dock... Jag funderar dock på att gå ner till 60 kg bara för att kunna säga att jag gått ner 20 kg =P Ibland är "bara för att" saker rätt roliga att ta sig an!

Men som sagt! Nu drar dietandet igång och jag hoppas nu innerligt på att det finns lite muskler där under någonstas som har lust att titta fram snart! Haha! Nu är det ÄNTLIGEN dags att ta bort alla kolisar igen. Till att börja med så dras dieten igång med 3-dagarsfasta. Sjukt bra för att rensa ut allt gammalt skit. Precis som tidigare gånger jag har fastat så har jag ju såklart inte förberett mig särskilt bra. Man ska ju egentligen dra ner på matintaget dagarna innan starten och man ska undvika kolhydrater, socker och all "tung" mat. Vilket jag såklart inte har gjort. Men det löser sig. Den här gången har jag ju ingen sambo att ta ut all min "JAG-MÅSTE-HA-MAT" ilska på. Hehe... Jag har faktiskt längtat efter att få komma igång och kände mig lite snuvad när jag såg att vågen stod på 63,4 för några veckor sen... Har varit så taggad att komma igång men när jag hade droppat så pass mycket i vikt var det bara att avbryta. Hade jag fortsatt att dieta fram tills matchen hade jag legat alldeles för lågt. Ska ju köra i -64 kg så vill ju inte ligga allt för lågt och valde därför att avbryta dieten och fokusera på att bygga muskler. Så nu e jag väääldigt taggad för att klara av dessa månader! 1/7 blir det en ny utvärdering och då får vi se vad det blir. Eftersom det då är mitt i sommaren så är det mycket möjligt att jag fortsätter att köra på en månad eller två, det beror på hur kroppen mår och ser ut då ;) Sen till hösten är det en byggarperiod som väntar! Men det tar vi då ;)

SÅ VEM ÄR MED MIG NU DÅ?! 1/6 är slutet på tunneln!



No more carbs ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar