lördag 18 maj 2013

Hojevent och backdöden

Ah! Denna härliga känsla! Känslan av att vara klar med träningen. Oftast så har jag inga som helst problem med att njuta av ett träningspass, men när passet innebär Hammarbybacken så e det en heeelt annan sak! Tog iaf lilla pärlan in till Rapido MC på morgonen och joinade deras första hojträff för i år. Den sög. Få utställare, inga hojar att kolla på och inte mycket folk direkt. Åkte ganska snart iväg till Hammarbybacken och mötte upp de andra galningarna.

Fem vändor uppför den långa sega delen skulle vi klara av idag. Det gick inte fort för nån av oss kan jag säga! Men upp kom vi =) Efter det tog vi oss över till den brantare sidan och körde spurter. 5 spurter á 25 sekunder. Efter första spurten skulle vi markera ut hur långt vi kom och sen vid andra spurten skulle vi försöka komma ytterligare lite längre eller i värsta fall lika långt. Kom man inte hela vägen fram så blev det 30 armhävningar som straff. Å så rullade det på. Spurt efter spurt. Längre än sist eller böta med 30 armhävningar. Jag klarade mig från straff alla spurter! Fast de två sista kom jag inte längre, bara lika långt. Däremot fick jag böta med 10 armhävningar för att jag svor. Bummer...

När vi väl va klara så tog pappa och jag en sväng till Huddinge. Stannade för att käka å jag tryckte i mig pasta med gräddsås. Asgott AB! Men jag fick såklart böta för det också... Massa grädde (aka laktos), kolhydrater och fett. Tre saker som min mage inte alls klarar av! Så halvvägs hem fick jag vansinnig magknip och höll på att kräkas. Då fick jag nog av den här dagen. Gasade om pappa och ilade hem. Väl i garaget stod jag dubbelvikt med kallsvetten rinnandes och insåg att jag är glad över att jag har slutat med sån här mat! Huga... När jag äntligen kom innanför dörren så va det soffläge varvat med otaliga toalettbesök. Charmigt Ellen. Ytterst charmigt! Just nu e det mycket bättre men är glad över att det är en hemmakväll som gäller!

Ajuste! Grattis till Sverige efter vinst mot Finland idag!! Imorgon vankas det final! Ska försöka hitta nån att våldgästa bara så att jag också kan kolla =) I värsta fall så blir det väl till att hitta nån direktsändning på datorn. Mindre roligt kanske...


Redo för en dag ute! Löpkläderna är på under skinnstället ;)
 

Pärlan e packad å klar!
 

Värsta röjet på Rapido MC! Not...
 

Party! Eller?!
 

Det fanns iaf EN hoj som va värd att kolla på!
 

Bästa detljen ever ;)

Fler sköna detaljer =)
 

Eh... Ja, alla har ju inte råd med motor på sin hoj...

Vissa sprang, andra tog liften...

Vi som tyckte det va en bra idé att dö i Hammarbybacken.
Bakre raden från vänster: Hannan, Janne, Camilla, jag och Jessica.
Främre raden från vänster: Magic, Champion, Apple och Felix
 


Jag borde kunnat räkna ut med lillfingret att jag skulle bli dålig av det här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar