måndag 27 maj 2013

Havla underkäken ramlade ut!

Trots två vilnätter på jobbet så va jag sjukt trött när jag kom hem imorse. Och eftersom jag har en stundande körlektion framför mig så bestämde jag mig för att vila en stund på soffan. Drömde sjukaste drömmen ever!

Jag va hemma hos min mamma (jag verkade bo där) och umgicks med mina vänner (fast ingen jag känner igen från "verkliga" livet...) när jag helt plötsligt ser i spegeln att mitt ena hål i örat är svinstort. Kollar noggrannare och märker att det spruckit och att en benbit sticker fram (väldigt intressant med tanke på att det inte finns ben utan bara brosk i den delen av kroppen...). När jag står där och gråter framför spegeln så ramlar plötsligt halva min underkäke ut! JAg blir helt förtvivlad (vem skulle inte bli det...) och samtidigt känner jag att resten av min underkäke (tänderna alltså) börjar smula sönder sig. Jag och min pappa (som plötsligt dök upp...) samt några av mina vänner (och nån snubbe som jag tydligen dejtade o.O ) åkte ambulans in till sjukhuset. Mer och mer av mina tänder smulades sönder och jag fick spotta ut delarna i en mugg.

Jag vaknade med gråten i halsen och kände direkt på min käke! Den fanns kvar. Drömmen var så sjukt verklig så jag va helt säker på att jag drömde (i drömmen...) och försökte väcka mig själv, vilket såklart inte gick. Fatta vilken lättnad det va när jag faktiskt vaknade!

Googlade lite då jag hört om att det är väldigt vanligt att drömma om just tappa tänder, och hittade följande:


"Tappa tänder Drömmar om att tappa tänder är vanliga. Om du drömmer om detta kan det symbolisera maktlöshet och osäkerhet. Att du känner dig oförmögen att smälta och handskas med situationen just nu. Också att du kanske upplever dig som oförmögen att göra dig hörd eller att du känner att du förlorar din personliga kraft."


Hittade lite olika men de hade alla samma kontenta. Stress, prestationsångest, maktlöshet och osäkerhet. Hoppsan hejsan! Jag som redan dragit ner på "saker jag bara måste hinna med". Får ta å sätta mig ner och gå igenom listan en gång till tror jag. Sjukt vidrig dröm! Nu tänker jag ostressa mig till körskolan och överkonsumera RedBull på vägen dit. Shit Majbritt...


Drömtydning är både skrämmande och intressant...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar