onsdag 29 maj 2013

I´m back on track!

Som vanligt så har jag flippat ut x antal gånger innan själva tävlingsdagen. Sa jag inte att jag har världens sämsta tävlingsnerver?! Haha! Well, nu e jag tillbaka på rätt spår igen! Körde sista passet på klubben igår och det kändes riktigt bra. Styrkan hade hittat tillbaka och snabbheten som jag hittade i Thailand va även den tillbaka. Har nu gått in i ett "inget-kan-stoppa-mig-mode". Jag har tränat för det här. Jag är redo. Jag kan det här. Det är mitt game som gäller. Jag kan, jag vill, jag ska!

Min hjärna fortsätter dock vara sjukt förvirrad rent planeringsmässigt. Avbokade min körlektion som skulle varit imorgon pga jag missat att hantverkarna skulle komma då och installera bredbandet i lägenheten. Hade bokat en tid på salongen tills idag innan jobbet. Så när jag sitter och funderar på om jag inte ska dra in till stan lite tidigare för att hinna inhandla nåt nytt fräsigt nagellack så plingar det på dörren. Å vilka står där om inte hantverkarna?! Wtf! Fick lite panik men slängde snabbt bort skorna så att de kunde göra sitt jobb. Det tog kanske 10 min. Perfekt. Jag hinner fortfarande in till stan och min tid där! När jag precis ska stänga dörren sp säger han "Vi kommer tillbaka lite senare och gör en mätning också." Jaha... Blev till att ringa å avboka tiden. Tusan! Dubbelkollade lappen alldeles nyss och det står klart och tydligt att det är idag. Hej förvirrade hjärna! Haha!

Så nu sitter jag här med skor i hela hallen och väntar på att hantverkarna ska komma tillbaka. Mina "hektiska" sista dagar blev plötsligt helt tomma. Gah! Det va ju det jag försökte undvika! Typiskt. Jag som alltid har varit AWSOME på att planera. Nu verkar det gå lite sådär faktiskt. Haha! Aja, får väl hitta på nåt imorgon kväll helt enkelt. Har ju två biobiljetter att göra av med. Kan väl inte vara helt ovanligt att folk går på bio ensamma väl? Jag tror nog att jag ska införa "singelbio" där man måste gå ensam! Hehe... Bra plan Ellen =)

Ska nog se till att hinna med att köpa nåt fräsigt nagellack innan jobbet idag ändå! Å kanske nåt annat roligt ;)




Nothing can stop me now!

2 kommentarer:

  1. Jadå Ellen. Jag går på bio ensam, och det är lite skönt att slippa prata om filmen efteråt, eller känna press på sig att filmen ska vara bra om man själv valt den och det visar sig att sällskapet tycker den är dynga.//Maj

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite så tänkte jag också! Och imorgon behöver jag bara slappna av och vara ifred med mina nerver samtidigt som jag vill ha nåt att göra. Det blir nog en ensam-bio imorgon ;)

      Radera