torsdag 9 maj 2013

Skimmat kort, hoj och fasta

Vilken jäkla dag det blev igår! Började med en lugn förmiddag hemma. Eftersom jag har haft ont i min arm så har styrketräningen uteslutits och likaså thaien och senaste dagarna har jag kännt mig konstig i halsen. Så vilade från träningen även igår. Det är snart en vecka utan träning och inte långt kvar till match, men vafan ska man göra... Har iaf påbörjat min fasta och det har gått riktigt fint! Första dagen va jag rätt låg men det rätade till sig =) Har hittat en morgonjuice som jag tror att jag tänker fortsätta med även efter att fastan är slut. Har ju väldiga problem att få i mig nåt på morgonen utan att nästan kräkas. Men den här juicen går i hur lätt som helst å även om det inte är mycket att skryta med så är det bättre än inget!

Efter det va det körskolan som gällde. Klarade av 3h bankörning utan att döda någon. Go me! Hade en ny kille som jag inte sett förr och han va himla bra! Kom att trivas riktigt bra genom hela lektionen, trots att cykeln och jag inte riktigt vill samma sak alla gånger... Jag vill att den ska svänga men den vill bara ramla hela tiden... Dumma hoj... När jag väl hade kört färdigt så kollade jag av telefonen och såg ett ytters märkligt sms. Från SEB. "Ring oss angående transaktioner på ditt kort". Eh, ok... Ringde så fort jag kom hem å killen sa typ "Såvida du inte var och tog ut pengar i Malaysia för en timme sen så har du blivit av med pengar". WTF?! Jo, mitt fucking kort har blivit skimmat! Suckaaaa.... 8000 kr fattigare. Som tur va så kommer banken att ersätta mina pengar, men jag har faktiskt ingen aning om när jag kommer att få tillbaka dem. Nytt kort skulle de skicka också å eftersom det är JAG så passar vi på att slänga in lite röda dagar å sen helg på det så allt tar extra lång tid! Jorå såatte... Crap... Men, som tur va så har jag en fantastisk lillebror som ger mig pengar tills allt har ordnat sig. Å hade inte han kunnat hjälpa mig så va det faktiskt flera av mina älskade vänner som hörde av sig och erbjöd mig hjälp. Ni e så fina!! Å när jag sitter där i min misär, för av nån anledning blev jag rätt ledsen, så ringde Tobbe.

"Var e du?"
"Hemma, jag har blivit skimmad!"
"Ja, jag såg det. Klä på dig så drar vi, jag står vid garaget."

Seriöst?! Mina vänner vet precis vad jag behöver i mina jobbiga stunder! Vid garaget stod Tobbe och Pelle och väntade. Så det blev en hojtur till Farsta där det bjöds på grillad flintastek och potatis i ugn dränkt i vitlök och ost och lite andra tillbehör. Det kom några stänk så vi trillade in hos Kina och Peter ist för att plåga oss utomhus. När maten väl stod på bordet så sket jag FULLSTÄNDIGT i min fasta! Här ska ätas! Haha! Å jävlar va jag åt. Efter det kändes livet bra mycket enklare kan jag säga. Sen blev det en hojtur hem som hette duga. Fort som fan med massa accelerationer. Adrenalinet sprutade ut genom öronen när jag kom hem igen å jag va så SJUKT nöjd över att jag har såna bra vänner! LOOOVE!

Avslutade den nedrans berg- och dalbanedagen med en kopp citronvatten framför datorn i soffan. Helt fucking jävla ok. Allt löser sig till slut, på nåt sätt. Å när man har världens bästa vänner så kan det ju bara gå bra =) Men idag är det en ny dag och jag har inte gjort många knop hittills. Dags att sätta fart helt enkelt. Jobb ikväll och imorgon, sen ledig helg! Den håller redan på att bli fullbokad, som vanligt ^^ Det blir bra. Mycket bra...




Första omgången blev lite... Välgrillad...



Asgott AB! HAr inte ätit potatis på flera månader så ni kan ju fethaja att jag åt fett mycket potatis...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar