tisdag 14 maj 2013

SÅ jäkla härligt!!

Mornar. Jag fullkomligt ÄLSKAR mornar!! Kom isäng tidigt igår. Å det behövdes verkligen kan jag säga... Det blev en väldigt lång dag igår som avslutades med 3h bankörning. Sen va lilla Ellen HELT slut! Satt å pratade i telefonen vid åtta och fick frågan om jag hade druckit. "Meh! Nej, varför frågar du det?!" blev mitt högs irriterande svar. "För att du låter helt borta och du sluddrar". Jasså hejsan... Så jag däckade i sängen redan halv tio. Vaknade visserligen pigg oh glad vid halv fyra imorse, men lyckades somna om. Vaknade igen vid fem när brors klocka ringde. Jag gillar inte att han sover i vardagsrummet. Vaknar alltid av hans klocka. Aja, lyckades återigen slumra till och gick sen upp vid halv sju. Upp och på med löparkläderna! Har varit dåligt med träning senaste veckan. Kroppen har inte velat vara med. Inflammation i ett muskelfäste, ont i höger knä och axeln har (såklart) känts stel och omedgörlig. Men idag känns det mesta bättre och med en mulen himmel och lite lätt duggregn så gav jag mig iväg.

Det gick trögt, väldigt trögt. Det tog nästan 4 km innan kroppen tyckte att det va ok. Det är SÅ skönt att komma över den tröskeln och bara njuta av att benen går av sig själv. Det är först här som jag kan försvinna bort i tanken och kilometrarna bara rullar förbi. Ytterligare 3 km senare så avslutade jag rundan med värkande vader (har av nån anledning vansinnig träningsvärk i vaderna...). Men jag va sjukt nöjd. Det va över en vecka sen som kroppen kändes någorlunda ok och jag har haft lite lätt panik eftersom jag snart har match. Jag har dock tvingat mig själv att vila då jag inser att det är bättre att ge den lite "extra" tid än att dra igång igen efter tre dagar och få tillbaka skiten på en gång. Inflammationen är jag fortfarande lite nervös över. Känner fortfarande av armen och jag håller alla tummar jag har för att den ska hålla fram till matchen nu!

Men nu blir det till att ladda inför dagens lektioner! Ska till huvudkontoret i Liljeholmen och sitta still i två dagar. Skyddsombudsutbildning står på schemat i dagarna två!


Så härligt med vår, skog och löpning =)
 

Fortfarande "nyvaken-looken" efter nästan 8 km...
 


 

Varför ser jag alltid ut som ett troll?!
Borde väl vara mitt fighternamn ist ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar