torsdag 18 oktober 2012

Självmord!

Sitter på tåget på väg hem från ett pass hos Jill. Mår sjukt illa, kan knappt gå, kan typ inte röra kroppen, blåsor i händerna som gått sönder och skakar som ett asplöv. Första ordentliga träningen på nästan tre månader... Det känns!

Fick börja med att ro 1000 m som uppvärmning. Sen blev det rehabträning för axeln. Sen brakade helvetet lös! Cirkelträningen på gymet kan slänga sig i väggen. Jill's "Fighting gone bad" knäcker allt! En minut per övning. Ingen vila mellan övningarna. En minuts vila efter varje rond. Fem ronder...

Rodd
Rygglyft
Hopp upp på matta
Sittups med boll
Knäböj med bollkast

Min energi packade ihop och gick hem efter två ronder... Krigade mig igenom den tredje på ren vilja. Bet ihop, svalde spyan å körde. Men efter tredje ronden så tyckte Jill att det fick vara bra. Tre månaders sjukdom visar sig till slut. Kroppen löd inte längre och jag ramlade mest runt...

Tydligen så presterade jag bra för att vara första passet. Jag håller INTE med! Men jag försökte, tro mig! Jisses va jag försökte... Mitt svar till Jill blev typ "Det tycker jag inte, men jag tar igen det nästa gång!" Grejen e att jag har verkligen urusel kondition. Å det va INNAN jag blev sjuk! Gissa om den e kass nu...

Men jag är nöjd ändå! Nu är jag ju äntligen igång igen! Ska passa på att köra en del på luncherna på jobbet hädanefter. Måste bli rörligare, starkare och orka mer. Cardio de Lux ;)

Men nu ska jag hem å dö lite, sen ska jag laga till min anka!! Wiiieee!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar