torsdag 11 oktober 2012

GE MIG TIPS!

Ja, min axel är just nu inte helt ok. Inget nytt där... Har knappt tränat alls på ca 3 mån pga sjukdom. Thailand närmar sig med stormsteg och jag är just nu i samma form som en livstids soffpotatis. HAr inte gått upp så mycket i vikt, 2 kg, men man börjar bli slapp nu när alla muskler är borta... Dubbelhakan kan inte vara långt borta nu ;) MEN!! Nu har iaf förkylningarna gett med sig så nu blir det till att komma igång igen! Dock får nog FC vänta ett tag till... Måste försöka ta det lungt med axeln och vet inte om jag kommer kunna göra det på klubben... Så det kommer bli löpning (behövs VERKLIGEN!) och lite funktionell träning för resten av kroppen innan axlar/armar får vara med igen =)

Så har suttit å knåpat lite på ett träningspass som jag kommer att köra på ett tag nu tills axeln är bättre! Eller tills jag tröttnar å går till klubben iaf ;) Tror jag kommer göra som ett cirkelprogram med olika övningar å bara göra så många som möjligt i typ 1 eller 2 min å sen köra så många "ronder" som jag orkar. Än så länge så ser det ut så här:

Uppvärmning:
3x2 min hopprep
1 min "strechvila" mellan

Varv:
Benlyft
Knäböj
Sneda situps med viktskiva
Utfall
Fällkniven
Knäböj m upphopp

Antar att jag inte kommer orka så många varv i början, så får avsluta varje pass med typ 1000 sparkar också =)

Någon som har några tips på övningar? Det får inte inkludera axlarna tyvärr... Ni får gärna komma med förslag på konditionsinriktade övningar. Men som sagt, inte axlar, inga tunga vikter, inga övningar som innebär "ryckiga" rörelser som påverkar mina axlar, ah, ni kanske fattar ;)

Jag just nu ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar