måndag 8 oktober 2012

Påminner mig om överfallet...

Idag när jag gick till jobbet så va jag trött. Sjuuukt trött! Alltså så struntade jag i min egna "utmaning" att sätta på mig icke myskläder till jobbet. Jag va alldeles dör sliten helt enkelt! Så det blev helt enkelt myskläder som är ett par nummer för stora, kängor och en mössa. Perfa! När jag kom till jobbet märkte jag även att min väska gått sönder! Nu när jag är på väg hem och inte är lika trött så inser jag att jag ser ut som en tvättäkta luffare! Check på den!

Kom å tänka på den gången när jag satt hos polisen för en bunt år sen efter att jag blivit överfallen på väg hem från krogen. En av de första frågorna jag fick va vad jag hade haft på mig för kläder. Jag har alltid varit snål med att ha kjol eller klänning på mig, å polisen höjde lite på ögonbrynet och såg misstänksamt på mig där jag satt i min uniform. Vi hade ju först spelat brännboll med jobbet å sen grillat å sedan ytterst spontant gått på krogen. Å jag är verkligen inte tjejen som spelar brännboll i partykläder...

Så idag tänkte jag i mitt stilla sinne, undrar om snubben hade hoppat på mig om jag kommit i den munderingen som jag har på mig idag? Eller om polisen hade varit lika tillmötesgående om jag sett ut som en luffare ist för att jag satt där i uniformen... Hmm... Antagligen inte på båda frågorna. Idioten hade säkert inte ens fattat att jag va tjej och hade inte fattat att jag "är en hora som måste dö". han hade antagligen inte velat "knulla sönder dig å sen hacka dig i bitar".

Lustigt egentligen att man kommer ihåg exakt va han sa. Intressant att det är såna saker som hjärnan lägger på minnet och inte viktiga saker som var jag lagt mina nycklar. Aja, skit sak samma!

Ang förkylningen så är det snart alldeles borta!! Ska försöka ge mig på ett lugnt pass på onsdag om kroppen vill! Längtar! Axeln är fortfarande dum å jag aka snart tillbaka till naprapaten för fortsatt behandling. Håller alla tummar att den ska bli bra snart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar