måndag 6 augusti 2012

Trots en bula i pannan så trivs jag :)

Har nyss avslutat ett pass på klubben (egentligen va det över en timme sen, men måste ju vänta på tåg å så...). Körde massor med övningar där vi fick bli bekväma i att ta stryk helt enkelt. De andra fick slå medans man skulle försvara sig. Blocka, ducka, rulla. Tycker det är sjukt svårt men även här går det bättre och bättre! Sen körde vi lite alla mot en, stress 2000. Sen fick en stå i ringhörnan medan de andra tre stod på kö. En skulle hela tiden attackera och sen bytte man så att nästa person i kön fick slå, dock med samma person i ringhörnan. Det blir lätt väldigt stressat och när man äntligen får slå tillbaka så är det väldigt lätt att glömma hur hårt tryck det blir i slagen.

Jag tycker jag gjorde det bra! Med tanke på vilka de andra tre va som också körde passet så är jag mer än nöjd! Körde på bra, varierade mig mycket mer i slagen, klarade av att slå längre serier och börjar lära mig att dra tillbaka mina händer efter slagen. Börjar att lära mig. Det går inte alltid fort. Å konsekvensen blev att ena killen slängde ut ett slag i all stress och träffade en gång i magen så jag mådde illa, några slag senare träffade ett MITT i pannan och det susade till rätt bra i huvudet. Körde på men nästa slag i pannan gjorde jävligt ont, fast det inte borde gjort det. Hej bula i pannan!

Fick ta på mig en hjälm för att palla med resterande slagserier. Men det gick :))

Avslutade med massa idioten och jag grät inte direkt när jag insåg att han som sprang samtidigt som mig inte kunde hänga med ;) Kan man bli annat än stolt?!

Nu längtar jag hem till min dusch och lite bak innan det blir sängen! Imorgon väntar ännu en ledig dag :)) Tråkigt med allt regnande som kom nu bara, men har ändå haft några dagar med fint väder!

Väntar även ett mail som kan bli jäääävligt intressant!! Mer om det när det kommer ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar