torsdag 16 augusti 2012

Vilken jävla dag...

Ja, för er som missat det så gick min morgon åt helvete. Jepp, jag va halvt vansinnig när jag begav mig mot jobbet! Aja, tog iaf min fina räsärcykel på tåget till älvsjö å cyklade därifrån till jobbet. Cyklade fel två gånger så fick vända men hittade rätt till slut =) Fick stanna och kolla kartan ett antal gånger men hade gott om tid till jobbet så det va ok =) Känndes skönt att få röra lite på sig igen! 40 min senare kom jag fram till jobbet (nej, jag är INTE snabb!) och livet känndes lite enklare. Avvarkade en helt ok dag på jobbet och höll på att glömma bort min sluttid =P

Tåg till KArlberg (eftersom man inte får ta cykeln till och från TC) och hittade snabbt till klubben! Sweet... Hade dessutom "lurat" med en tjej från Svea-tiden och det va riktigt roligt att ses igen =) Själv träningen gick sådär dock. Det hände nåt med mitt knä på jobbet idag så hade sjuuukt ont! Men kunde ju inte bakca nu när Amina äntligen joinade för lite pisk ;) Så det va bara att bita ihop. Dessutom va halsen riktigt risig, men samma sak där. Bit ihop! Check! Va grymt ofokuserad och kunde inte hålla reda på mina fötter, alls...

SEN! Skulle då cykla till Karlberg å ta pendeln därifrån, men hittade såklart inte... Batteriet på telefonen va nästan slut å orkade inte visa kartjäveln. Plötsligt insåg jag att jag nästan va framme vid TC. Helveteee! Flörtade in mig hos spärrvakten och fick kliva på tåget. Hade dessutom kännt att mitt bakdäck inte va helt ok. Det kändes jävligt skumt... Skit samma, tänkte jag! Väl på hemmaplan skulle jag cykla de inte alls många minutrarna till mitt hur då det plätsligt hördes ett pys från bakdäcket. PUNKA!!

WTF?!?!?!?

Slängde surt in cykeln i garaget och gick hem sista biten. Det är inte meningen att jag ska cykla just nu... Lika bra, knät pallade inte cyklingen efter idag iaf.

Så nu e jag lite bitter... Men vafan. Hade antagligen inte kunnat cykla imorgon iaf pga knät och halsen. Så nu tänker jag lata mig i soffan på efter helgen så blir det till att mecka cykel, IGEN! Haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar