måndag 27 augusti 2012

Nu är det mörkt på min himmel...

Har varit sjuk ett tag nu, störande sjuk. För det första så har det kommit otroooligt otajmat, för det andra så verkar det bli en längkörare... Började med halsont som inte ville gå över. Sen blev jag lite snorig och hostig. Men inte ordentligt dock. Utan bara sådär lagom irriterande mycket så att man inte kan träna, men man kan fortfarande jobba och hinna bli rastlös och stressad... Tack för den!

Tänkte att jag skulle tränat idag, bara testat å se hur det går, men bestämde mig för att vänta tills imorgon. Planerar att promenera imorgon bitti och sen dra till FC på kvällen efter jobbet.

På lördag är det tjejmilen också. SUPER! Kommer inte hinna springa många meter innan dess... Å jag har redan vilat i typ två veckor. Strålande! Om jag kommer runt under två timmar får jag nog vara nöjd! Inte glad just nu... Men imorgon så kör jag! Det får bära eller brista. Om det brister så är det bara att inse att det inte blir nåt tävlande någon gång snart. Helt enkelt. Ingen tjejmil heller. Sådeså. Känns rätt hopplöst just nu. Håller just nu tummarna för att det kommer att hålla imorgon så att jag kan få komma igång ordentligt igen...

Men idag, på min enda lediga dag, så har jag alltså bara varit rastlös och planlöst irrat runt i lägenheten. Till slut kom jag på att jag skulle kasta ut mitt skrivbord och lyfta in brorsans ist! Mitt e så skruttigt och väääldigt ostabilt. Å fult, för att inte tala om fult... Men det har hängt med i många år så det känndes lite konstigt!

Hej då Jörgen! Å hej Micke!

check! Fult å stort ut, lite finare och lite mindre in! Ett svart hörnskrivbord pryder nu datarummet! Jäkligt mycket bättre. Nu ska jag bara vinna striden om att köpa nya högtalare. Vita/smutsgråa passar inte alls in med allt det svarta... Svart dator, skrivbord, skärm, mus, tangentbord och så ett par gråa högtalare... NOOO! Det går inte för sig! Haha! Ska nog även köpa till en påbyggnadsdel så att man kan ha ett ordentligt skrivbord också och min bärbara kan få en egen plats =) Å alla pärmar och mappar å papper som jag just nu inte vet var jag ska göra av kan få ett eget space! Låter som om helgen blir en IKEA helg ^^ Å en tippen helg... Å så ska tjejmilen avklaras. Å pappas kräftskiva. Hmm, blir intressant hur jag ska hinna med allt! Men det är väl som vanligt när det gäller mig, kaos in i sista sekund! Jepp jepp...

Men nu tänker jag iaf slå igång Supernaturals och sura lite resten av kvällen å hoppas på att det hjälper! Wihoo! Eller nåt...

Före. Har hunnit plocka ner "toppen" och såklart hela röran som stod på...
Efter! Wihoo! Bara fixa iordning allt och lista ut hur allt ska få plats...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar