torsdag 20 september 2012

När man bara vill karateslå personen som faktiskt hjälper en...

Va hos Jill idag för att klara av första träningspasset på typ 1½ mån. Det är så skönt att ha det gjort! Men ja, enkelt e det ju aldrig... Det va ett tag där som jag trodde jag skulle kräkas. Det är alltid så tungt den där första gången man ska köra. Sen brukar det gå lättare =) Körde lite fys och redde ut problematiken i mina axlar. Ja, alltså, vi redde ut vad som är problemet =P Jag är ju så himla klen i mina axlar eftersom jag väldigt sällan kör axlar efter att jag fick vara sjukskriven pga en förslitningsskada. Till slut åkte massagebänken fram och Jill gick igenom axlarna och alla tusen knutar i skulderpartiet. Det va tydligen inte så bra... Inte bra alls =(

När jag låg där och trodde att jag skulle behöva flyga uoo vilken sekund som helst, bara jag kom ifrån smärtan så hör man kära Jill säga "Slappna av, andas". Då va jag nära på att skrika rätt ut... "JAG ÄR FULLSTÄNDLIGT AVSLAPPNAD!!!" Fast jag vet ju att hon har rätt. Jag avskyr att ha fel... Haha! Men det va bara att ligga still, slappna av och andas. Hur lätt nu det kan vara... Iblan ville jag som sagt bara hoppa upp och karateslå vilt omkring mig, men jag vet att hon skulle plocka ner min på 0,2 millisekunder, trots att hon e gravid. Så det va bara att ligga kvar å lida ;)

Efteråt mådde jag sjukt dåligt, som vanligt, och va nära på att kräkas, igen. Insåg att jag behövde åka hem pronto innan huvudvärken slog till. Hann precis hem innan den kom. Så nu sitter jag hemma med skakande armar, svinont i skulderpartiet och ena axeln, vidrig huvudvärk och mår vansinnigt illa. Men jag har klarat mig från att kräkas, än så länge ;) Det är sjukt att man kan må så dåligt för något som faktiskt är bra för kroppen. Den verkar liksom inte riktigt fatta det...

Men men! Nu blir det soffläge resten av kvällen så får vi se vad statusen är imorgon! Det är mycket möjligt att det bara blir en lugn joggingtur eller tom bara en promenad imorgon som träning. Sen kommer det bli några besök hos pojkarna i Liljeholmen så att allt kommer iordning i kroppen så att jag kan få en möjlighet att få tillaka lite syre i axlarna så att jag kan träna upp dem igen ^^

Ajuste, en sista sak... Vägde mig imorde och ligger på en total på -13 kg =)) Go mee! Unnade mig lite potatis idag till middagen, men tycker jag helt klart är värd det efter dagens massaker ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar