söndag 9 juni 2013

Stay strong!

Sjukt skön dag idag! Älskar söndagar. Träning på morgonen, softade hemma i soffan större delen av förmiddagen och packade sen in lite saker i bilen. Lyckades ta mig in till stan med bil OCH hitta en parkeringsplats. Sen väntade en timmes sparring på klubben! Vi körde mycket "flytta på huvudet" övningar, en av mina absolut svagaste sidor... Blir till att hårdträna på förflyttningar helt enkelt! Efter det blev det fri sparring. Körde mestadels med en kille (den enda på dagens pass!!) som jag aldrig kört med förr. Har sett honom på klubben men aldrig ens kört mits med honom. Men det va riktigt roligt och det kändes jäkligt bra när en kille som är större än mig tycker att jag slår hårt. Awsome!

Jobbade på att inte bara vänta och kontra utan att även hitta vägar in utan att vänta. Tycker det gick riktigt bra även om jag tog emot ett par fina smällar när jag inte passade mig. Måste helt enkelt tvinga mig att gå på mer och inte avvakta så mycket. Jag måste tro mer på mina tekniker och flytta på huvudet och fötterna. Körde även en rond med Jessica där jag försökte mig på att stå i felstance. Testa å åka tillbaka fem år i fightingen! Haha! Men det va roligt och nyttigt så ska försöka komma ihåg det till nästa gång jag möter någon som är mycket mindre (som Jessica) eller som när jag kör med någon som jag dominerar. Måste komma ihåg att testa och nöta in lite nya saker vid dessa tillfällen så det sitter när jag kör mot folk som ligger mer på in egen nivå.


*dunkar huvudet för att det ska fastna*
 
 
Måste erkänna att det känns riktigt bra att "komma tillbaka" efter nästan en veckas vila. Jag var så uttömd, tom och otaggad efter Falun. Hade ingen lust att träna alls och har varit glad över att jag jobbat en hel del eftersom jag inte hinner gå till klubben när jag jobbar. Har även passat på att gett armen tid att läka ihop. Armbågen är mycket bättre även om jag fortfarande känner av den. Misstänker att jag kommer känna av den ett tag framöver men jag får ju träna enligt Victor! Bara ta det lite lugnare med vikterna. Så alla komponenter ledde till att det va riktigt roligt att komma in åp klubben idag. Mitt vanliga driv har kommit tillbaka och nu är jag återigen pepp och riiiiktigt sugen på att träna hårt, dieta som fan och matcha så snart som möjligt! Tänk vad lite vila kan göra med en Ellen-hjärna ;)
 
Nu på kvällen har jag mest softat hemma. Det är söndag och min planeringsdag. Då måste man ju ta det lite piano ;) Fick lite tråkigt ett tag dock så tvingade min bror att jag skulle få platta hans hår. Haha! Ville se hur långt det va när det är rakt (han har ju normalt korkskruvar den lilla jäkeln...). Kan säga att det blev 76 cm långt! Ja, vi mätte... Hehe.
 
Nu tänker jag dock kolla på en film till å sen sova! Upp 06.00 för att gå till gymet och pumpa lite! Axeln behöver få lite kärlek och mina sladdriga klenisarmar behöver få pisk =) Är redo att köra igång på allvar nu...




Det blir alltid bättre!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar