måndag 3 juni 2013

Brädad av tekniken

Satt framför datorn i mer än en timme (tänker dock inte avslöja hur många det faktiskt var...) igår kväll för att försöka modernisera mig lite och faktiskt använda min iphone till det den är tänkt för. Eller, dels det den är till för iaf... Hittade ett program där jag via datorn kunde planera mitt schema och som sedan synkade sig med telefonen. Helt enkelt digitalisera min almenacka. Jag vet, det är inget nytt men jag har hittills kört på den gammalmodiga modellen med en almenacka i fysisk form. Dock tycker jag väl inte att min bibel till almenacka fungerar helt optimalt och de bli mycket klotter i den. Har försökt att använda kalendern i telefonen enbart men har tyckt att det är för jobbigt att lägga in alla planerade träningspass osv. Så gjorde ett försök att lägga upp allt via datorn och sen synka med telefonen. Behöver jag säga att jag blev vansinnig? Antagligen inte... Jag är inte helt haj på såna saker och när jag hade lagt in hela veckans planering så fördes den inte över till telefonen. Va fan då... Efter många om och men så stängde jag ner och gick å la mig. Det va lika bra. Att sitta med saker man inte förstår sig på långt efter midnatt kanske inte är den smartaste idén.

Idag gick jag dock upp tidigt för att köra lite på gymet. Det va ett tag sen och det känns av i min axel. Körde på och satte mig återigen vid datorn när jag kom hem igen för att lista ut varför kalendern inte synkades med min telefon. Det visade sig vara en ganska enkel lösning. Jag använde mig av gmails kalender och jag hade helt enkelt loggat in med fel användare. Så det var helt enkelt bara att byta konto och sen göra om allt så vips låg allt även i telefonen! Dock låg allt på helt fel tid, ytterligare en sak som jag själv missat... Ställde om tiden och fick flytta på allt (läs, jag raderade allt och började o. Igen.) men nu ligger allt där det ska! Awsome! Ska testa det här en månad nu med min bibel paralellt (det är vissa saker som jag bara inte anser hör hemma på min telefon helt enkelt).

Idag var även starten på min periodiska fasta! Ärligt talat så fattar jag inte varför jag inte kört det här förut. Jag äter ju aldrig på morgonen annars heller! Haha! Det är visserligen bara första dagen idag, men upplägget verkar passa mig perfekt! Måste bara vara noggrannare att äta middagen lite tidigare på kvällen så är det i hamn ;) Och sen att inte småäta på jobbet under nätterna... Fast det är oftast inte heller något större problem så länge jag faktiskt äter middag. Det där med att äta ordentliga måltider är min akilleshäl helt enkelt. Men något ska man ju utmasa sig med! Hehe...

Ska även ta en "förebild" idag och sen se hur resultatet blir en månad senare. Har fått tillbaka lite mage nu efter hetsätandet inför matchen men den kommer jobbas bort snabbt ;)

Men nu blir det en powernap innan det är dags för att laga lite matlådor och sen slänga i mig lite mat innan det är dags att åka till Victor och få skäll! Har inte ens nästan skött min rehabträning de senaste veckorna men det är faktiskt för att jag först hade ont i armbågen och sen hade matchen att fokusera på. Förutom axeln ska han få kolla på min armbåge också. Känner fortfarande av den och vissa övningar fick jag helt enkelt hoppa över imorse. Är lite rädd att rekomendationen kommer bli att vila den eftersom jag misstänker att det är en överansträgning i ett muskelfäste. Men vi får väl se vad han säger helt enkelt.


www.totalkropp.se
För den som vill ha lite vettig alternativ behandling ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar