torsdag 13 juni 2013

Recept på Proteinbollar!

Det har blivit mycket MC-åkning den här veckan. Det är så störande att säsongen är så kort så att man måste lägga all jäkla tid man har på att traggla banor osv för att hinna med en jäkla uppkörning innan säsongen tar slut. Den här veckan har verkligen träningen blivit lidande, men det får bli så. Jag hinner inte med allt jag vill i normala fall heller å nu har det varit mycket med jobb, körskolan och träningen. Upp tidigt och isäng seeeeent om kvällarna. IDag vaknade jag inte förrän klockan 11 på förmiddagen!! Jisses... Kände mig bakis när jag vaknade! Idiotisk huvudvärk, nacken var helt låst och det var riktigt tungt att gå upp. Tog mig trots det upp ut sängen och åkte till körskolan. I regnet. Bummer...

Men det gick bra faktiskt! Men efter tre timmar va jag bra jäkla slut, blöt och kall och huvudet sprängde verkligen. Åkte hem och insåg att det är torsdag och att klubben stänger tidigare idag. Det kändes faktiskt rätt skönt att inte åka. Jag hade säker inte fått något vettigt gjort iaf! Så stannade hemma, käkade morotskaka och bakade lite mer =) Proteinbollar och LCHF-kakor ska pryda mitt bord och sen göra morotskakan sällis i magen innan den här kvällen är slut ;) Slänger in receptet på proteinbollarna så kan ni ju testa själva! Orginalreceptet är taget från MMsports hemsida men har modifierats av fina Jessica. Här får ni hennes modifierade recept!

Ingredienser:1,5dl Havregryn
1dl Äggvita
1dl Body Science Casein - Double Rich Chocolate
½dl Hackade mandlar
1tsk Kanel
Kallt kaffe (så mycket tills ni har fått en bra konsistens)
2 msk Kakao
1/2 dl sötningsmedel (t.ex. stevia)
Kokosflingor

Gör så här:
Blanda alla ingredienser förutom kokosflingorna i en bunke. Forma smeten till bollar och rulla sedan i kokos (eller annan valfri garnering). Låt proteinbollarna stå i kylskåpet en stund för att stelna till lite.

Det som är tillagt av Jessica är kakaon och sötningsmedlet. Så vill ni inte ha det så är det inget problem att plocka bort.

Nu ska jag däcka på soffan! Är helt trasig kan jag säga... Bleh...


Vardagslyx =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar