onsdag 5 juni 2013

Kärlek på naprapaters vis...

Som ni säkert vet så har ju min armbåge krånglat en hel del senaste veckorna. Eftersom matchen inte blev av i lördags så var jag "fräsch" i kroppen och beställde en tid hos Victor på Totalkropp AB. Så i måndags var jag där för att kolla vafan det är som är problemet den här gången. Det visade sig att jag mycket riktigt fått en inflammation i armbågen och en nerv ligger i kläm. Jahopp. Kommer från axeln som också dummat sig lite ett tag nu samt nacken, som vanligt alltså ;) Så det blev lite vrida å bända samt lite nålar i skuldran. De musklerna var dock så spända att han på vissa ställen inte ens kunde få nålen genom huden. Hoppsan... Så nu blir det ant-iinflammatoriskt en vecka å hoppas på att det lägger sig! Jag e jäkligt glad att jag inte har ont lika ofta nu för tiden men samtidigt blir jag "extra ledsen" när det kommer upp nya saker som leder till smärta och kräver nya behandlingar. Jag vill att det bara ska vara helt och funka! Men jag är såklart vääälidigt glad över att jag har Victor som jag kan gå till! Fatta att jag gått med konstant smärta i typ 8 år och sen *vips* så är det nästan borta tack vare honom och Jill!

Va även nere på körskolan igår och det börjar gå bättre. Faktiskt! Jag har väl en bit kvar men igår grinade jag inte en enda gång ;) Dock så tyckte jag att det var en bra sak att välta cykeln ett par gånger... En gång så drog jag i knät så jag fick pausa ett tag för att det skulle sluta göra ont. En stund senare så gjorde jag om konststycket men den här gången trodde jag att jag skulle klara av att hålla cykeln upprätt. Stod ett par sekunder med ena benet i backen och hojen halvvält. Till slut så insåg jag att jag inte skulle orka få upp den igen och släppte den. Rakt på (samma) knät utan att fytta bort benet. Högst jävla dumt. En hel hoj på knät är aldrig en bra idé, tro mig. Efter det gav jag upp och idag pryder ett fint blåmärke insidan av mitt knä. Jaja, va är väl en dag på körbanan ;)

Idag däremot så blir det städning och FC! Har inte varit på klubben sen i tisdags förra veckan iom den planerade (dock inställda...) matchen. Så idag är det mer än dags! Haha! Tänkte köra första em-passet och om jag orkar ven matchträningen som idag bjuder på backträning! Kommer ju inte ha sovit så mycket så får se om min kropp orkar. Måste komma isäng i någorlunda tid ikväll så jag orkar ta mig upp imorgon och den stundande (och högst spontana) Tyskland-resan. Ska även försöka boka in en tatueringstid i dagarna. Det va tusan i mig typ två år sen sist så det är på tiden nu! Hehe...


Just let it go and move on.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar