fredag 13 januari 2012

Saker som får mig att må bra.

Ibland hittar man nya saker som får en att må riktigt jävla bra! Alla tankar, all ångest och allt jobbigt är som bortblåst. Jag har märkt att det är saker som jag tycker är roligt (no shit...) och som kräver min fulla uppmärksamhet. Som de flesta vet är boxningen en av dessa saker. Nu har set alltså kommit ytterligare en sak, snowboard! Jag har åkt några gånger tidigare men aldrig riktigt fattat grejen. Men idag gav jag mig på att testa hoppen. Efter att ha åkt snowboard säkert tre gånger tyckte jag det va dags att hitta en ny utmaning med åkandet och det blev alltså hoppen. Å jävlar va jag hoppade! Märkte rätt fort att ju mer fart jag la till och ju högre hopp jag gav mig på, desto mindre kunde jag tänka på annat. Gav mig på railen också och stod upp hela vägen, även efter att jag landat ;)

Vissa har redan hävdat att det är en ohälsosam lösning till min ofrivilliga tankeverksamhet, jag anser såklart att de har fel! Min psykolog sa till mig att jag ska göra saker jag tycker är roligt och som får mig att må bra. Trots att han själv spärrade upp ögonen när jag berättade att jag hade gett mig fan på att lära mig att hoppa, trots min ringa erfarenhet av snowboard, eller vintersporter över huvud taget, tyckte han det nog var en bra utmaning. Å jävlar va bra jag mått idag! Har inte kunnat låta tankarna vandra, då får man ont! Samma koncept som med boxningen. Jag har helt klart hittat en andra fristad. Har resan riktat in mig på mina första mål, som vanligt ^^

Men nu blir det sängen! Ska försöka sova lite och ladda inför morgondagen! Nytt fjäll med nya parker att leka i! Strålande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar