måndag 16 januari 2012

Ännu en helg är över

Jepp, måndag igen. Har ju varit uppe i Tandådalen hela helgen och åkt snowboard. Innan denna helg har jag bara åkt beäda typ tre gånger, men den här gången var det annorlunda. Nyckelorden är: Hoppa, lössnö och skog! Jepp! I fredags, som var första åkardagen, hängde jag på E ut i en funpark. Kastade mig ut i backen och åkte med en sådär lagom fart fram mot hoppen. Men det dröjde inte länge innan jag vågade mig på mer fart och lite högre upp på hoppen. Visst, det blev inga megahopp med massa trick, men jag lyfte från marken och landade utan större missöden! Å helvete va kul det va! Jag fullkomligt älskade känslan av att flyga upp i luften och jag längtar verkligen tills jag får åka igen och kan ge mig på större hopp och med mer fart! På kvällen åkte vi till ett Stadium outlet och jag införskaffade ordentliga vantar, strumpor och en tunnare mössa. Sjukt nöjd med mina köp!

På lördagen va jag trött och allmännt grinig, så jag åkte bara i typ fem timmar innan jag gav upp och åkte tillbaka till stugan. Jag va trött, kall och hade ont i benen. somnade en stund på soffan och vaknade först när E ringde och sa att det va dags för after skin. CHEEECK! Vi knallade dit allihopa och lyssnade på liveband och studerade den otroligt lustiga ordningsvakten. Hissen gick nog inte hela vägen upp hos den killen...

Natten mellan lö-sö hade det snöat och av någon anledning hade de inte pistat backarna. Vi åkte upp till toppen och tog en röd backe ner. Å satan va soft det va! Det låg nyfallen snö och ingen hade åkt där ännu. Det va så mjukt och skönt att åka på! Väl nere efter första åket berättar E att det va jättefint i skogen också, eftersom det hade blåst lite och det var nysnö även mellan träden. Jag kunde ju inte låta bli utan bestämde mig för att testa! Å jävlar va häftigt det va! Jag va lite nervös över att inte kunna svänga undan för träden snabbt nog, men märkte snart att det gick att planera sin väg långt fram och därmed kunna undvika alla träd utan att va någon mästare. När jag kom ner va jag helt salig och ville inte göra nåt annat än att åka "offpist". Sagt och gjort. Vi drog bort till den bortersta delen av fjällen där det var folktomt och åkte konstant på sidan. Det va jäkligt jobbigt och så fort man åkte i skogen krävdes det full koncentration för min del. Men kul va det! Efter ett tag va vi så trötta å blöta och vi skulle börja åka hemåt, så vi bestämde oss för att ta ett sista åk i en röd backe på vägen tillbaka. Jag hade bara en tanke i huvudet, fart. E åker rätt snabbt och jag har inte kunnat hålla hennes fart under hela helgen. Men nu gav jag görnet och minskade ner på mina svängar och åkte som faan. När vi va nästan nere ser jag hur E vänder sig om för att kolla vart jag var och jag började nästan skratta när jag ser hennes förvånade ansiktsuttryck när hon ser att jag är precis bakom henne. HA! Jag va också jäkligt förvånad, men jäkligt nöjd! Ett super sista åk, helt klart!

Förutom att jag inte behövt tänka på allt det jobbiga under denna helg så har jag ddessutom utvecklats enormt i min åkning. Det gäller att utmana sig och att våga, annars kommer man ingenstans. Helt enkelt =)

Utöver helgen som varit har jag även hunnit med att blivit sjukskriven på heltid. Inte lika roligt... Var hos min psykolog i torsdags och när jag berättade att jag börjat glömma bort helt sjuka saker (typ som hur man kör bil, hur man svarar i en telefon, hur man betalar i kassan) så trodde jag att hans bekymmersrynka skulle brista! *poff* En stämper mitt i pannan där det står "Icke arbetsför". Vafan... Men det är väl dags att jag börjar lyssna. Han har velat ha mig sjukskriven sen i oktober, kanske lika bra att lita på att han kan sin sak. Men det är så sjukt tråkigt! Å jag kan fortfarande inte fatta vad som ska bli bättre av att jag sitter hemma! Han hade visserligen svar på det också, men ändå... Så nu sitter jag här. Ska ner till vårdcentralen om en liten stund för att få papper på min sjukskrivning så försäkringskassan kan håna mig och ge mig jättelite pengar...

Min psykolog sa åt mig att jag bara skulle göra sånt som får mig att må bra. Saker jag själv ville göra, ingenting annat... Tycker jag har börjat ganska bra =) Har börjat lista saker som får mig att må bra, så att jag kan komma ihåg dem sen när jag behöver det, när jag behöver bli påminnd. hittills har jag hittat:

- Fight club (no shit...)
- Snowboard
- Rensa ut mitt hem på onödiga saker

Ingen lång lista kanske, men har uteslutit de mest självklara saker som typ mina katter och självklart Alex! Som för övrigt kommer hem från England inatt! Yay! Men nu e det dags att bylsa på sig och masa sig ner till vårdcentralen! Å så snöar det ute... Idag känns det inte så farligt, då kanske jag kan åka bräda igen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar