onsdag 18 januari 2012

Onsdag är bra dagar!

Jepp! Eller, det blev en iaf =) Vaknade alldeles för tidigt idag igen och orkade inte gå ur sängen. Tog mig till slut till soffan och låg där fram tills för två timmar sen. Kännde att jag skulle få en mental härdsmälta om jag läg kvar på soffan helt sysslolös länge till. Så sparkade upp mig själv och gick ner till gymet och solade lite! Har ju vilodag idag så träna kunde jag ju inte göra... På vägen hem ringde pappa och frågasde om jag haft mitt möte. Nä, å jag har försökt få tag på chefen i två dagar för att boka om datumet utan framgång... Så ringde direkt efter upp mitt SEKO-ombud och förklarade läget. Fick nummret till chef nr 2 och fick till alut tag på honom. Det visade sig att han blivit dubbelbokad imorgon och vi la om tiden tills på måndag ist. Perfa! Så nu tänker jag släppa det tills på måndag, eller iaf försöka!

Jag har även löst problemet med att gå å handla, iaf tillfälligt. Som de flesta vet så har jag vid flertalet tillfällen helt glömt bort hur man betalar i kassan och har således helt slutat att gå till affären. Men idag behövde jag mjölk och kom på en smart lösning! Jag tog en näve småmynt, gick till affären och tog med mig en mjölk till kassan och räckte sedan fram alla hundra mynt till kassörskan och med tårar i ögonen klämde jag fram "Hjälp mig". Vilket hon självklart gjorde! Fast jag hade tagit med mig alldeles för mycket pengar, lämnade fram 53 kr tydligen och en mjölk kostar tydligen inte så mycket... Bättre det är för lite =) Så nu har jag gjort marsansås som står i kylen och om några timmar tänkte jag göra en smulpaj! Jag har även startat en "Kakan Hermann" till min sambos stora förtret. "Gör inte den! Den är så god så jag kommer bara äta upp hela på en gång!" Ha! Det struntar jag i ^^

Nu ska jag komma på nåt annat att göra, och om det är någon som vill ha en Hermann om 10 dagar så är det bara att hojta till ^^ En är redan bokad dock =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar